Original title:
Umění na Žižkově: analýza marketingové komunikace vybraných žižkovských galerií
Translated title:
Art in Žižkov: analysis of marketing communication of selected Žižkov galleries
Authors:
Průša, Vojtěch ; Ježková, Tereza (advisor) ; Klimeš, David (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce Umění na Žižkově: analýza marketingové komunikace vybraných žižkovských galerií se věnuje popisu a zhodnocení marketingových aktivit v galerijním prostředí. Teoretická část obsahuje ucelenou deskripci art marketingu s důrazem na marketing galerií a výtvarného umění, včetně historie tohoto oboru, kontextu marketingu umění v komerční sféře a představení jednotlivých nástrojů a technik používaných k dosažení stanovených cílů. Praktická část je zaměřena na popis historie a současného fungování zvolených žižkovských galerií. Dále obsahuje rozbor konkrétních marketingových nástrojů a procesů, díky nimž se tyto galerie staly v kontextu českého prostředí úspěšnými. Závěr nabízí návrhy na možné zlepšení slabých aspektů marketingu těchto institucí a představuje aktuální trendy vhodné k implementaci do popisovaného prostředí.The bachelor thesis Art in Žižkov: analysis of marketing communication of selected Žižkov galleries focuses on description and evaluation of marketing activities in the art field. The theoretical part consists of a comprehensive description of art marketing with its use in the market of fine arts, including the history of this subject, the context of art in the commercial sphere and the introduction of art marketing tools and techniques used for achieving business goals. The practical part focuses on the description of the history and current functioning of selected Žižkov galleries. This part includes an analysis of specific marketing tools and processes that have made these galleries successful in the context of the Czech environment. The conclusion includes suggestions for possible improvement of marketing of these institutions and presents latest trends in art galleries market.
Keywords:
art marketing; gallery 35m2; gallery marketing; hunt kastner; Lucie Drdova Gallery; marketing; private galleries; art marketing; galerie 35m2; hunt kastner; Lucie Drdova Gallery; marketing; marketing galerií; privátní galerie
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/118635