Název:
Zvládání vzteku u adolescentů v genderovém kontextu
Překlad názvu:
Coping with anger in adolescents in the gender context
Autoři:
Janošová, Pavlína ; Philippová, L. Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Psychologické dny 2008, Olomouc (CZ), 2008-09-04 / 2008-09-06
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Gymnazistům 3. ročníku (N=1088) byl předložen semiprojektivní test zaměřený na zjišťování intrapsychických strategií zvládání vzteku v blízkých interpersonálních vztazích. Cílem výzkumu bylo porovnat rozdíly ve strategiích v případě, že vyvolala-li hněv osoba stejného pohlaví nebo osoba pohlaví opačného. Pomocí analýzy variance bylo zjištěno, že dívky jsou vůči chlapcům ochotny reagovat v hněvivém afektu konstruktivní vstřícností podobně často jako chlapci vůči dívkám. Ve stejnopohlavních vztazích se však dívky projevují vůči ostatním dívkám v téže situaci signifikantně vstřícněji než vůči chlapcům, zatímco chlapci naopak reagují vůči chlapcům v podobné situaci nevraživěji než vůči dívkám.A semi-projective test focused on the investigation of the intra-psychic strategies of the coping with anger in the intimate interpersonal relationships was administered to students of the 3rd year of the grammar school. The aim of the study was to compare these strategies under conditions when the person who provoked the respondent’s anger was the same sex, with the strategies used in the situation when s/he was the opposite sex. On the basis of the analysis of variance, there were found no differences between girls and boys in the situations when the anger was evocated by an individual of the opposite sex. On the other hand, in the same-sex relationships, girls reacted more benevolent to the female individuals than boys toward the male ones.
Klíčová slova:
adolescents; coping with anger; gender differences; revengefulness Číslo projektu: CEZ:AV0Z70250504 (CEP), IAA700250801 (CEP) Poskytovatel projektu: GA AV ČR Zdrojový dokument: Psychologické dny 2008: Já & my a oni, ISBN 978-80-210-4938-3
Instituce: Psychologický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0184409