Název:
Uplatnění managementu kvality v procesu adaptace zaměstnanců
Překlad názvu:
Applying quality management in the employee's adaptation process
Autoři:
Hazuchová, Eva ; Paulovčáková, Lucie (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Management kvality v oblasti řízení lidských zdrojů byl dříve využíván zejména v průmyslových podnicích. V současnosti je prosazován i ve sféře státní správy. Cílem práce je analýza procesu řízení lidských zdrojů v oblasti adaptačního procesu zaměstnanců ústředního orgánu státní správy České republiky, z pohledu managementu kvality a navržení doporučení ke zlepšení jeho efektivity s uplatněním procesního řízení, řízení změn ve vazbě na ISO 9001 a Metodický pokyn pro řízení kvality ve služebních úřadech. Teoretická část vymezuje základní pojmy a principy vzdělávání zaměstnanců ve státní správě a management kvality. Vymezení základních pojmů a principů vychází ze studia odborné literatury a závazných dokumentů, které propojují principy řízení kvality a řízení lidských zdrojů se zaměřením na adaptační proces. Druhá kapitola teoretické části vymezuje management kvality z pohledu požadavků Metodického pokynu pro řízení kvality ve služebních úřadech a požadavků ISO 9001. Empirická část zjišťuje dotazníkovým šetřením a řízenými rozhovory stav managementu kvality v procesu adaptace v Úřadu průmyslového vlastnictví. Součástí empirického šetření je analýza interní dokumentace. Poznatky z šetření byly zhodnoceny a staly se podkladem pro odpovědi na základní výzkumné otázky. Celá práce je ukončena...Quality management in the area of human resources management was previously mainly used in industrial companies. At present it is also promoted in the sphere of state administration. The aim of the thesis is to analyse the human resources management process in the area of the adaptation process of employees of the central body of the state administration of the Czech Republic from the point of view of quality management and to propose recommendations to improve its efficiency with application of process management, change management in relation to ISO 9001 and Methodical Guideline for Quality Management in Service Offices (hereinafter the Methodical Guideline). The theoretical part defines the basic concepts and principles of employee education in state administration and quality management. The definition of basic concepts and principles is based on the study of professional literature and binding documents that link the principles of quality management and human resources management with a focus on the adaptation process. The second chapter of the theoretical part defines the quality management in terms of the requirements of the Methodical Guideline and the requirements of ISO 9001. The empirical part examines the state of quality management in the process of adaptation in the Industrial...
Klíčová slova:
adaptační plán; adaptační proces; management kvality; procesní řízení; veřejná správa; vzdělávání dospělých; výkonnost; adaptation plan; adaptation process; administration; education of adults; efficiency; process management; quality management