Název:
Bilingvní výuka v mezinárodní škole
Překlad názvu:
Bilingual Teaching at the International School
Autoři:
Koubová, Monika ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 1 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá bilingvní výukou v rámci mezinárodní školy. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem je bilingvní výuka na mezinárodní škole organizována, jaká jsou specifika této výuky, její pozitiva a negativa. V teoretické části budou na základě odborné literatury charakterizovány pojmy bilingvismus, bilingvní výuka a mezinárodní škola. Praktická část je výsledkem kvalitativního výzkumného šetření, ve kterém prostřednictvím případové studie detailně popisuji organizaci bilingvní výuky na dvou pražských mezinárodních školách. Jako metody výzkumu jsem zvolila analýzu dokumentů a hloubkový rozhovor s učiteli vyučujícími v bilingvním programu na těchto školách. Výsledkem této práce je analýza dat z dokumentů a hloubkových rozhovorů, a na základě této analýzy stanovuje doporučení pro zefektivnění bilingvní výuky. KLÍČOVÁ SLOVA bilingvismus, výuka cizích jazyků, cizojazyčné vzdělávání, mezinárodní škola, bilingvní výuka, spolupráce učitelůThe diploma thesis concentrates on characteristics of bilingual teaching at international school. The aim of this thesis is to find out, how is the bilingual teaching at international school organized, what are the specifics of the bilingual teaching, its advantages and disadvatages. The theoretical part of this thesis based on the literature review describes the terms bilingualism, bilingual teaching and international school. The practical part of this thesis is a case study, which describes the organization of bilingual teaching at two Prague international schools. As a method of research were the document analyses and interviews with teachers, who are teaching at bilingual programms in these schools. The outcome of this thesis is data analyses from documents and interviews and based of this analyses determines the recommendation of making bilingual teaching more effective. KEYWORDS bilingualism, foreign language teaching, education in foreign language, international school, bilingual teaching, cooperation between teachers
Klíčová slova:
bilingvismus; bilingvní výuka; cizojazyčné vzdělávání; mezinárodní škola; spolupráce učitelů; výuka cizích jazyků; bilingual teaching; bilingualism; cooperation between teachers; education in foreign language; foreign language teaching; international school