Název:
Podoba a funkce otázky v marketingové komunikaci
Překlad názvu:
The form and function of questions in marketing communication
Autoři:
Haiklová, Kristýna ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá "otázkou otázky" v marketingové komunikaci. Je věnována různým formám otázek a následně pojednává i o jejich funkcích. Na začátku jsou popsány základní pojmy a principy pragmatiky. Dále je v práci vysvětleno, jak v češtině fungují otázky a jaké jsou jejich druhy. Krátká část je věnována i charakterizování pojmu marketingová komunikace. Při zkoumání marketingové komunikace je uvedeno jednak vysvětlení tohoto typu komunikátu a dále také to, jakým způsobem dochází k jeho produkci a jaké při tom fungují zákonitosti. Jednotlivé typy marketingové komunikace vyložené v práci jsou: outdoorová reklama, online reklama a následně rozhlasové a audiovizuální spoty. V praktické části jsou nejprve roztříděny otázky dle podoby, následně jsou rozebírány jejich funkce. Cílem práce je postihnout určité zákonitosti, které v užití otázek v reklamních sděleních lze najít a výstižně popsat, jaký je rozdíl v užití otázek mezi jednotlivými typy reklamních sdělení a také mezi jednotlivými propagovanými odvětvími.This bachelor thesis deals with the "question of question" in marketing communication. It is devoted to various forms of questions and then discusses their functions. At the beginning, the basic concepts and principles of pragmatics are described. Furthermore, the thesis explains how the questions work in Czech and what are their types. A short part is devoted to the characterization of the term marketing communication. When examining marketing communication, there is both an explanation of this type of communication and how it is produced and how it works. The different types of marketing communication explained in the work are: outdoor advertising, online advertising and subsequently radio and audiovisual spots. In the practical part, the questions are first sorted according to their form, then their functions are analyzed. The aim of the thesis is to describe certain patterns that can be found in the use of questions in advertising messages. Furthermore, to describe in a concise way the difference in the use of questions between different types of advertising messages as well as between different promoted sectors.
Klíčová slova:
audiovizuální spoty; billboardy; citylighty; funkce otázky; marketingová komunikace; Otázka; plakáty; podoba otázky; rozhlasové spoty; televizní spoty; typ otázky; audiovizual spots; billboards; citylights; form of question; function of question; marketing communication; posters; Question; radio spots; television spots