Název:
Komparace online marketingové komunikace SPD a TOP 09 na Facebooku z hlediska persvazivních prostředků
Překlad názvu:
Comparison of online marketing communication of SPD and TOP 09 on Facebook in terms of persuasive means
Autoři:
Švarc, Martin ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá persvazivními prostředky online marketingové komunikace na Facebooku českých politických stran TOP 09 a Svoboda a přímá demokracie - Tomio Okamura (SPD). Náplní práce je analýza vybraných příspěvků obou jmenovaných politických subjektů a jejich následná komparace. Cílem zkoumání pak je zjistit, jaké persvazivní prostředky tyto politické strany používají a v čem se na jejich základě obě marketingové komunikace na Facebooku shodují či nikoliv. Pro splnění stanovených cílů byla vybrána metoda kvalitativního charakteru s kombinací prvků pragmalingvistické a obsahové analýzy tak, aby bylo dosáhnuto co nejpřesnější analýzy. Proto byl dále stanoven soubor proměnných, které vystihují projevy persvaze v textech politické komunikace. Předmětem výzkumu jsou vybrané příspěvky z oficiálních profilů daných politických subjektů na Facebooku ze září a října roku 2018 před volbami do zastupitelstev obcí a senátu, které se konaly v termínu 5.-6. října 2018. Období volební kampaně bylo zvoleno s ohledem na jeho charakter zvýšené apelativnosti komunikace politických subjektů.This thesis deals with persuasive means of the online marketing communication of Czech political parties TOP 09 and Freedom and Direct Democracy - Tomio Okamura (SPD) on Facebook. The core of this study is the analysis of selected Facebook posts of the two political subjects and their subsequent comparison. The objective of the research is to find out what persuasive means these political parties use and whether their communications have something in common in terms of persuasive means or not. In order to meet the set objective, a qualitative method with a combination of pragmalinguistic and content analysis elements was chosen to achieve the most accurate analysis. Therefore, a set of variables, which describe the manifestations of persuasion in political communication texts, has been created. This study focuses on a set of selected posts from the official Facebook profiles of the given political parties from September and October 2018 before the elections to the municipal councils and senate, held on October 5-6, 2018. The elections campaign period was chosen for its character of increased persuasive appeal in communication of political subjects.
Klíčová slova:
Facebook; lingvistika; manipulace; marketing na sociálních sítích; marketingová komunikace; persvaze; politická komunikace; SPD; TOP 09; Facebook; linguistics; manipulation; marketing communication; persuasion; political communication; social sites marketing; SPD; TOP 09