Název:
Konkurence na trhu mobilních operátorů v České republice
Překlad názvu:
Competition in the market of mobile operators in the Czech Republic
Autoři:
Kacvinský, Jan ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Konkurence na trhu mobilních operátorů v České republice - Abstrakt Cílem bakalářské práce je vymezení pojmu konkurence, jejích typů a postižení její úlohy v tržní ekonomice. Konkurencí se zabývá první část práce, která je rozdělena do tří podkapitol, první popisuje dokonalou konkurenci, druhá konkurenci nedokonalou a její druhy. Třetí podkapitola první části je potom věnována regulaci trhu. Dále se práce zabývá nekalými obchodními praktikami, které jsou definovány ve druhé části. První podkapitola zde vymezuje agresivní obchodní praktiky, zkrátka co je, a co není povoleno dle zákona firmám při prodeji a prezentaci svých produktů a služeb. Druhá podkapitola popisuje konkrétní případy nekalých obchodních praktik se zaměřením na prohřešky českých mobilních operátorů. Ve třetí části jsou představeni tři hlavní poskytovatelé telekomunikačních služeb na českém trhu, a sice T- Mobile, O2 a Vodafone. Ve čtvrté části je zprvu zhodnocena aktuální situace na českém telekomunikačním trhu, další podkapitoly se potom věnují propojovacím poplatkům, dále je zmíněn roaming a jeho nedávné zrušení v zemích EU. Poté následují celoevropská srovnání cen za volání, SMS a mobilních dat. A konečně poslední dvě podkapitoly čtvrté části se zabývají konkrétními projevy konkurence na tuzemském trhu mobilních operátorů. Nejprve je...Competition in the market of mobile operators in the Czech Republic - Abstract The aim of this bachelor thesis is to define the term competition, to describe its types and to look how it works in market economy. Competition is the topic of the first part of the thesis, which is divided into three subchapters. The first one is about perfect competition, second one about imperfect competition and its kinds. The third subchapter is dedicated to the market regulation. The second part defines the unfair competition. The first subchapter of this part defines the aggressive business practices, which means what is allowed and what is banned when it comes to selling and promotion of things and services. The second subchapter describes some specific cases of unfair competition aimed to offenses of the Czech mobile operators. The third part introduces the three main providers of telecommunication services on Czech market - T-Mobile, O2 and Vodafone. In the fourth part is validated the current situation on The Czech telecommunications market, next subchapters talk about termination rates and the recent cancel of roaming fees in EU. Next are the price comparisons of mobile data, calls and SMS at European level. The final two subchapters of this fourth part are about specific effects of price and non-price competition on...
Klíčová slova:
ceny; konkurence; Mobilní operátor; nekalá soutěž; tržní ekonomika; competition; market economy; Mobile operator; prices; unfair competition