Název:
Strategické řízení ve vzdělávacím systému České republiky
Překlad názvu:
Strategic Management in the Educational System of the Czech Republic
Autoři:
Ondrouchová, Antonie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] K DIPLOMOVÉ PRÁCI V ČESKÉM JAZYCE Strategické řízení ve vzdělávacím systému České republiky Antonie Ondrouchová ABSTRAKT Cílem diplomové práce "Strategické řízení ve vzdělávacím systému České republiky" je analyzovat a kriticky hodnotit strategické řízení na různých úrovních vzdělávacího systému ČR; navrhnout doporučení pro další výzkum. Práce tedy odpovídá na otázku, jaký je stav strategického řízení na různých úrovních vzdělávacího systému ČR. V teoretické části je vymezen pojem "strategické řízení", který je v obecné rovině charakterizován určením, procesem, nástroji, významem a překážkami při aplikaci. Další kapitola se zaobírá strategickým řízením ve vzdělávacím systému, zejména určením čtyř úrovní řízení (národní, regionální, lokální, školní) představovaných příslušnými institucemi. Vzdělávací politika je pak v teoretické rovině považována za udávání směrů a obsahů, které jsou ukotveny ve veřejně politických dokumentech. Metodou obsahové analýzy dokumentů jsou hodnoceny příklady strategických veřejně politických dokumentů na čtyřech úrovních řízení systému. Stav hodnocených dokumentů na základě vybraných aspektů modelu ideálního stavu lze vyjádřit průměrnou známkou 1,9 ve smyslu školské klasifikační stupnice. Diplomová práce ve svém závěru naznačuje stávající stav strategického řízení ve...K DIPLOMOVÉ PRÁCI V ANGLICKÉM JAZYCE Strategic Management of the Education System in the Czech Republic Antonie Ondrouchová ABSTRACT The aim of this thesis "Strategic Management of the Education System in the Czech Republic" is to analyze and critically evaluate strategic management at various levels of the education system of the Czech Republic; suggest recommendations for further research. Thus, the thesis answers question on the state of strategic management at various levels of the education system of the Czech Republic. The theoretical part defines the term "strategic management", which is generally characterized by determination, process, tools, meaning and obstacles in its application. The following chapter deals with strategic management in the education system, in particular by identifying four levels of management (national, regional, local, school) represented by the relevant institutions. At the theoretical level, education policy is considered to be an indication of directions and content that are embedded in public policy documents. By the method of document content analysis, examples of strategic public policy documents are evaluated at four levels of system management. The state of the evaluated documents, based on selected aspects of the ideal state model, can be expressed by an...
Klíčová slova:
akční plánování; implementace vzdělávací politiky; strategické dokumenty; strategické řízení; vzdělávací politika; vzdělávací systém; action planning; education policy; education policy implementation; education system; strategic documents; strategic management