Název:
Informovanost pedagogických asistentů o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí
Překlad názvu:
Knowledge of Teacher Assistants about Issues of Mistreated, Abused and Neglected Children
Autoři:
Brzáků, Theodore ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo zmapovat informovanost pedagogických asistentů o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí a zjistit, jaké znalosti mají asistenti v jednotlivých oblastech této problematiky. Práce je propojením dvou velkých témat, která mají úzkou spojitost: syndrom CAN a pedagogičtí asistenti. Teoretická část práce spočívá v analýze dostupné literatury a vyvozování kompetencí pedagogických asistentů v oblastech, ve kterých nejsou zatím pevně stanoveny. Kvantitativní výzkum realizovaný v rámci praktické části práce prostřednictvím elektronických dotazníků přináší konkrétní hodnoty procentuální úspěšnosti v jednotlivých oblastech: Syndrom CAN a jeho formy; Rizikové faktory syndromu CAN; Příznaky výskytu syndromu CAN; Krizová intervence při výskytu syndromu CAN. Tyto oblasti odpovídají výzkumným otázkám, které vychází z výzkumného cíle. Respondenty výzkumu bylo 120 pedagogických asistentů působících na základních školách celé České republiky. Práce poskytuje statistické zhodnocení vyplývající z výsledků znalostní části dotazníku. Tyto výsledky odpovídají úspěšnosti jednotlivých asistentů dosažené při vyplňování znalostního testu, která byla v průměru méně než šedesátiprocentní. Úspěšnost v jednotlivých oblastech udává míru znalostí v těchto oblastech. Tyto znalosti můžeme...The aim of this work is to map the knowledge of teacher assistants about the issues of child abuse and neglect and to find out, how are they informed of single parts of this problematics. The work connects two big topics, which have very close relation: child abuse and neglect and teacher assistants. The theoretical part of the work is based on analysis of available literature and on inferring teacher assistant's competences in topics, in which they are not undoubtedly established yet. Quantitative research, which was realised as part of the practical part of the work through electronic questionnaries, brings specific values of percentage success in individual parts of the problematics: Child abuse and neglect and it's forms; Risk factors of child abuse and neglect; Symptoms of child abuse and neglect; Crisis intervention in case of presence of child abuse and neglect. Those parts correspond to research questions, which are based on research aim. Respondents of the research were 120 teacher assistants, who work at elementary school throughout the Czech Republic. The work provides statistic evaluations, which are derived from results of the knowledge part of the questionnaire. Those results represents the success rate of individual assistants achieved in this part of the questionnaire, which was on...
Klíčová slova:
asistent pedagoga na základní škole; inkluze; krizová intervence; syndrom CAN; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; child abuse and neglect; crisis intervention; inclusion; students with special needs; teacher assistants on elementary school