Název:
Analýza nabídky vzdělávacích aktivit pro lektory dalšího vzdělávání v návaznosti na Národní soustavu kvalifikací
Překlad názvu:
Analysis of the range of educational activities for lecturers in adult education, based on the National Qualifications Framework
Autoři:
Krtička, David ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této bakalářské práce jsou vzdělavatelé dospělých a vzdělávací aktivity pro ně určené. Zabývá se současnou situaci ve vzdělávání dospělých, všímá si přístupu k této problematice ve strategických dokumentech a v národní legislativě. Věnuje se otázce rolí vzdělavatelů dospělých a v další části se zaměřuje konkrétně na jednu z nich, a to na lektora dalšího vzdělávání. Zaměřuje se na specifika této role, zejména na kompetence lektorů dalšího vzdělávání, na které se dívá z různých úhlů pohledu a velkou pozornost věnuje kvalifikačním požadavkům stanoveným standardy Národní soustavy kvalifikací jakožto státními orgány potvrzenému rámci kvality. Empirické šetření probíhá mezi třemi skupinami respondentů, a to poskytovateli vzdělávacích aktivit pro lektory, subjekty s akreditací Ministerstva školství oprávněnými k udělování certifikátů a konečně mezi samotnými vzdělavateli dospělých (lektory, trenéry, atd.). Zkoumá zejména otázku kvality vzdělávacích aktivit z pohledu těchto tří skupin. Klíčová slova Vzdělavatel dospělých, lektor dalšího vzdělávání, Národní soustava kvalifikací, kompetence lektorů, kvalita vzdělávání.The topic of this bachelor thesis is adult educators and educational activities for them. It deals with the current situation in adult education, notes the approach to this issue in strategic documents and national legislation. It deals with the role of adult educators and in the next part focuses specifically on one of them, namely the lecturer of adult education. It focuses on the specifics of this role, especially the competencies of lecturers of adult education, which it views from different points of view, and devotes great attention to the qualification requirements set by the standards of the National Qualifications Framework as a state authority of a confirmed quality framework. The empirical research is carried out between three groups of respondents, namely providers of educational activities for adult educators, subjects with accreditation of the Ministry of Education entitled to grant certificates, and finally between adult educators themselves (lecturers, trainers, etc.). It examines, in particular, the question of the quality of educational activities from the point of view of these three groups. Keywords Adult educator, lecturer of adult education, National qualification framework, lecturer competencies, quality of education.
Klíčová slova:
Vzdělavatel dospělých|lektor dalšího vzdělávání|Národní soustava kvalifikací|kompetence lektorů|kvalita vzdělávání; Adult educator|lecturer of adult education|National qualification framework|lecturer competencies|quality of education