Název:
Rámování témat migrace a Evropské unie v průběhu prezidentské kampaně v online médiích iDnes.cz, Respekt.cz a Aeronet
Překlad názvu:
Framing of the topics of migration and the European Union during the presidential election campaign in the online media iDnes.cz, Respekt.cz and Aeronet
Autoři:
Chudomelová, Lenka ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Šubrt, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se prostřednictvím perspektivy druhé úrovně agenda-setting zabývá mediálním pokrytím dvou témat během prezidentské kampaně na přelomu let 2017 a 2018, migrací a vztahem k Evropské unii, a to v souvislosti s kandidáty M. Zemanem a J. Drahošem. Kvalitativní analýzou rámců je zkoumáno, jaké momenty kampaně kandidátů byly výrazné ve třech médiích zasahujících odlišnou část veřejnosti: iDnes.cz, Aeronet a Respekt.cz. Zatímco iDnes.cz používalo velkou škálu protichůdných rámců, názorově vyhraněná média pracovala s dominantní perspektivou, do níž zasazovala rámce v souvislosti s pozicí kandidátů, a jejím prostřednictvím rozvíjela argumenty pro volbu jednoho z kandidátů. Výraznějšími v kampani byly rámce s negativním emotivním nábojem, zároveň dlouhodobě přítomné ve veřejném i mediálním prostoru. Média s rámci a atributy z kampaně kandidátů pracovala kriticky, témata rozvíjela i naopak negovala, a žádné pouze nereprodukovalo postoje kandidátů.(in English) The thesis uses the second level of the agenda-setting theory to study the media's coverage of two topics during the presidential campaign in the years 2017 and 2018, in relation to candidates Miloš Zeman and Jiří Drahoš. The chosen topics are migration and the relation to the European Union. The qualitative version of the frame analysis is used to investigate which moments of the candidates' campaign were distinct in the three online media that are read by a different audience: iDnes.cz, Aeronet and Respekt.cz. While iDnes.cz applied broad range of contradictory frames, the opinion-specific media worked with a dominant perspective to frame the candidates' positions. The most successful frames in the campaign were the ones that contested negative emotions and were present in the public and media space for a longer time period. However, the media worked with the frames and their attributes in a critical way, developing or denying them, and none of the media only reproduced the candidates' positions.
Klíčová slova:
agenda-setting|veřejné mínění|politika|analýza rámců|média; agenda-setting|public opinion|politics|frame analysis|media