Název:
Vliv plavání na zvyšování flexibility jako složky obratnosti žáků základních škol
Překlad názvu:
Influence of swimming on increasing flexibility as a component of the dexterity of basic pupils schools.
Autoři:
Dvořáková, Marcela ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je observace ovlivnění kloubní pohyblivosti prostřednictvím plavecké výuky u dětí mladšího školního věku. Pro tato zjištění jsou použity ověřené testy kloubní pohyblivosti. Testování proběhne celkem dvakrát, na počátku a na konci plaveckého výcviku v jednom pololetí. Testování proběhne u dvou skupin dětí. První skupinu tvoří žáci, kteří se účastní povinné plavecké výuky. Druhou skupinu tvoří děti, které pravidelně dochází na plavecký trénink plaveckého oddílu v Brandýse nad Labem. Dále byly testované osoby rozděleny na plavce a neplavce a na chlapce a dívky. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou motorických schopností se zaměřením na flexibilitu, charakteristikou dětí mladšího školního věku a plaveckým výcvikem a plaváním. Praktická část je tvořena popisem experimentu a rozborem výsledků jednotlivých testů flexibility. Z výsledků práce vyplynulo, že plavání je vhodným prostředkem pro rozvoj flexibility. Bylo potvrzeno zlepšení u všech zkoumaných skupin. KLÍČOVÁ SLOVA motorické schopnosti, flexibilita, plavání, plavecký výcvik, mladší školní věk, motorické testy, žákThe aim of the diploma thesis is to observe the influence of articular mobility through swimming lessons in younger school age children. Verified articulated mobility tests are used for these findings. Testing will take place twice, at the beginning and at the end of the swimming training over the course of one half-year. Testing will be done in two groups of children. The first group consists of students who participate in compulsory swimming lessons. The second group consists of children regularly taking part in swimming training in the swimming section in Brandýs nad Labem. In addition, people divided into swimmers and non-swimmers, and into boys and girls, were tested. The theoretical part of the thesis deals with the characteristics of motor abilities with focus on flexibility, characteristics of younger school age children and swimming training and swimming. The practical part consists of a description of the experiment and analysis of the results of the individual flexibility tests. The results of the work have shown that swimming is an appropriate means of developing flexibility. Improvements in all the groups studied were confirmed. KEYWORDS motor ability, flexibility, swimming, swimming training, younger school age, motor tests, student
Klíčová slova:
flexibilita; mladší školní věk; obratnost,žák; plavecké pomůcky; plavecký výcvik; plavání; testové baterie; výuka; dexterity; flexibility; Swimming; swimming aids; swimming training; teaching; test batteries; the disciple; younger school age