Název:
Učitelé a optimismus
Překlad názvu:
Teachers and optimism
Autoři:
Řehulka, Evžen Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Učitelé a zdraví/4./, Brno (CZ), 2001-09-20 / 2001-09-21
Rok:
2002
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Studie se zabývá osobností učitele, zejména ve vztahu ke zvládání zátěží. Mezi tzv. nárazníkovými faktory (buffery) je také studován optimismus, buď jako výraz vlastností osobnosti nebo jako životní zaměření v kontinuu optimismus pesimismus. Je použita teorie naučeného optimismu (learned optimism) M. Seligmana a jeho dotazníku při studiu učitelů, kdy se ukázalo, že ve výkladovém rámci optimismu neukazují učitelé obecně žádné mimořádné hodnoty.The study deals with teacher personality, mainly relating to stress coping. Among so-called buffers is explored also optimism, either as an expression of personality characters, or as a life orientation in the continuum optimism pessimism. A theory is used of learned optimism of M. Seligman and so is his questionnaire by investigating teachers, when it was found that in the explanatory terms of optimism teachers dont show any especial values.
Klíčová slova:
optimism; stress coping; Teacher personality Číslo projektu: CEZ:AV0Z7025918 (CEP) Zdrojový dokument: Učitelé a Zdraví 4, ISBN 80-902653-9-4
Instituce: Psychologický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0159014