Název:
Výzkumy publika televizí veřejné služby v ČR se zaměřením na zpravodajskou stanici ČT24
Překlad názvu:
Researches public service television viewer in the Czech republic with a focus on news channel ČT24
Autoři:
Smlsal, Matěj ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na typologii výzkumů, kterými veřejnoprávní Česká televize zkoumá zpětnou vazbu publika - sledovanost, spokojenost a měření veřejné služby. Popisuje historii výzkumů televizního auditoria v Československé i České republice a také v zahraničí od počátků do současnosti. Zároveň zmiňuje problémy, které snaha o stále dokonalejší měření přináší. Práce se také věnuje fungování oddělení Výzkumu a analýz České televize. Součástí je i výzkum, jaký vliv mají výsledky průzkumů na program ČT24, a rozhovory s vedoucí oddělení Výzkumu a analýz Renatou Týmovou a ředitelem zpravodajství a sportu Zdeňkem Šámalem.This master thesis focuses on the typology of researches that public service broadcaster Czech television uses to analyse audience feedback - measurement of ratings, contentment and public service. The thesis describes history of TV audience researches from beginnings to the present in Czechoslovakia and the Czech republic as well as abroad. It also mentions problems that the aspiration for perfection of measurement brings. This thesis also addresses the functioning of Czech TV's Research and analysis department and brings original research focused on the influence of survey results over the scheduling of ČT24 programme. The thesis further includes interviews with Renata Týmová, chief of Research and analysis department, and Zdeněk Šámal, manager of news and sports department.
Klíčová slova:
data; moderátoři; měření; Nova; Prima; průzkum; sledovanost; sociologický výzkum; spokojenost; televize; TNS AISA; veřejná služba; Česká televize; anchors; contentment; Czech TV; data; measurement; news presenters; Nova; Prima; public service; ratings; research; sociological research; survey; television; TNS AISA