Original title: Václav Příhoda a Anton Semjonovič Makarenko-pedagogické myšlenky a jejich možný vliv na koncepci výchovy židovských dětí v terezínském ghettu
Translated title: Václav Příhoda and Anton Semjonovič Makarenko-pedagogical thoughts and their possible influence on the conception of jewish children education in ghetto Terezín
Authors: Vavrová, Věra ; Strouhal, Martin (advisor) ; Koťa, Jaroslav (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2018
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: Collective education|V. Příhoda|A.S. Makarenko|ghetto Terezín|jewish children education|education in and for a community|children's homes|the tutors of Terezín|the elements of a collective education|children self-government|the symbols of social unity|common goals; Kolektivní výchova|V. Příhoda|A.S. Makarenko|ghetto Terezín|výchova židovských dětí|výchova v a pro společenství|dětské domovy|terezínští vychovatelé|prvky kolektivní výchovy|dětská samospráva|symboly společenské jednoty|společné cíle

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/100232

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-384297


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2018-07-30, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share