Název:
Zelený marketing v digitální éře
Překlad názvu:
Green Marketing in the Digital Age
Autoři:
Halamková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce Zelený marketing v digitální éře je přispět aktuálními poznatky k českému diskurzu v oblasti zeleného marketingu, prozkoumat vztah klasických marketingových teorií, zeleného směru a nových možností digitální éry, stejně jako analyzovat současnou situaci v oblasti zeleného marketingu na českém trhu. Teoretická část shrnuje historický vývoj zeleného marketingu, popisuje současnou situaci a přibližuje předpokládaný budoucí vývoj v této oblasti. Dále se zaměřuje na hlavní výzvy komunikace environmentálních témat a zasazuje je do kontextu digitální éry, nových médií a jejich výhod, které mohou být klíčem k vyřešení zmíněných problémů. V poslední řadě určuje principy odpovědné komunikace a efektivní komunikace na webu. Praktická část navazuje na teoretickou využitím vybraných principů z obou oblastí jako hodnotících kritérií pro analýzu způsobu a úrovně zelené komunikace na webových stránkách firem z různých odvětví. Výsledky analýzy poskytují ucelený přehled v podobě bodového hodnocení a doplňujících komentářů u jednotlivých odvětví. Praktickou část uzavírá vyhodnocení analýzy spolu s návrhy na zlepšení.The goal of the Green Marketing in the Digital Age Bachelor's thesis is to contribute to the Czech discourse on green marketing with contemporary findings, explore the relations among the classical marketing theory, the green movement and new opportunities of the digital age as well as to analyse the current situation in the area of green marketing on the Czech market. The theoretical part recapitulates the historical evolution of green marketing, describes the current situation, and suggests prospective future progress in the area. Furthermore, it focuses on the main challenges in the communication of environmental themes and sets them in the context of the digital age, new media and its advantages that may hold the key to solving said challenges. Finally, it provides two sets of good practice principles for responsible and website communication. The practical part draws up on the theoretical one with the use of selected principles from each set as the assessment criteria for analysing the style and quality of green communication on corporate website across industries. The results of the analysis provide a compact overview in the form of numeric scores and an additional commentary for each industry. The practical part concludes with the final evaluation of results and a set of suggestions for further...
Klíčová slova:
digitální marketing; ekologie; marketing; marketingová komunikace; udržitelnost; Zelený marketing; digital marketing; ecology; Green marketing; marketing; marketing communication; sustainability