Název:
Porovnání výuky tělesné výchovy na českých a zahraničních školách v Praze
Překlad názvu:
Comparison of Physical Education teaching at foreign schools in Prague
Autoři:
Hamáčková, Barbora ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Porovnání výuky tělesné výchovy na českých a zahraničních školách v Praze Zpracovala: Barbora Hamáčková Vedoucí bakalářské práce: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. Katedra: Katedra tělesné výchovy a sportu Cíl práce: Cílem práce je porovnat výuku tělesné výchovy na školách vyučujících podle zahraničního vzdělávacího programu v Praze, se školami českými. Studiem odborné literatury nalezneme rozlišnosti v přístupech k tělesné výchově jako školnímu předmětu a následně shrneme vývoj v dané oblasti jak u nás, tak v zahraničí. Požadované údaje budou získány analýzou jednotlivých školských systémů a podrobnými rozhovory s učiteli. Metoda práce: V této práci bylo užito kvantitativního výzkumu, jehož stěžejním prvkem byl polostrukturovaný hloubkový rozhovor s vedoucími sekcí tělesné výchovy vybraných škol. Celkový počet respondentů činil 6 - můžu a žen ve věkovém rozmezí 28-52 let. Sběr dat pro účely této diplomové práce probíhal od ledna do dubna roku 2018 a to formou osobního setkání. Výběr respondentů proběhl na základě kritéria techniky záměrného výběru - účelového. Kontakt proběhl internetovou formou skrze vedení školy v podobě oficiálního dopisu. Výběr škol proběhl na základě analýzy veřejně dostupných dokumentů ministerstva školství. Klíčová slova: Tělesná výchova, pohyb, vzdělání,...Name of thesis: Comparison of Physical Education teaching at Czech and foreign schools in Prague Author: Barbora Hamáčková Tutor: PhDr, PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. Department: Department of Physical education and sport Aim: This dissertation is aimed at Physical Education learning at foreign schools placed in Prague. This is the comparison of contrasting education systems. A literature review has been undertaken to compare the diferences between the Physical Education programs at each institution. The study analyses the evolution of Physical Education in The Czech Republic and abroad. Methodology: The main method used in this thesis was quantitative analysis which consisted of a semi-structured in-depth interview. These interviews conducted with the heads of the physical education at the selected schools. Three international schools and two czech schools were involved in the study. Data collection for the purposes of this diploma thesis took place from January to April 2018 in personal meetings. Schools were contacted with an offical letter via email. The choice of schools was based on an analysis of publicly available documents from the Ministry of Education. Key words: Physical Education, excercise, education, curriculum, foreign schools, Deutsche Schule Prague, Lycée francais de Prague, Park...
Klíčová slova:
Deutsche Schule Prag; Francie; kurikulum; Lycée Francais de Prague; Německo; Park Lane International; pohyb; Tělesná výchova; Velká Británie; vzdělání; curriculum; Deutsche Schule Prague; education; excercise; foreign schools; France; Germany; Great Britain; Lycée francais de Prague; Park Lane International; Physical Education