Název:
Možnosti vzdělávání na pracovišti v rámci MŠ
Překlad názvu:
Possibilities of education at the workplace at the kindergarten
Autoři:
Jantačová, Lenka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání na pracovišti pedagogických pracovníků v rámci mateřských škol. Teoretická část je věnována popisu personálních činností, hlouběji je rozebrána jedna z personálních činností - vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků ve vzdělávacích institucích, konkrétně v mateřských školách. Bakalářská práce teoreticky vymezuje pojmy vzdělávání a rozvoj, mateřská škola, pedagogický pracovník. Popisuje možné metody a možnosti vzdělávání na pracovišti. Pracuje s metodami vzdělávání (vzájemné hospitace, pověření úkolem, asistování, porady, rotace práce, mentoring, koučink), které jsou podrobně rozpracovány s možností uplatnění ve školském prostředí. Vychází z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury, elektronických zdrojů a aktuálních výzkumů. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu realizovanému dotazníkovým šetřením, jehož respondenti jsou pedagogičtí pracovníci mateřských škol. Cílem dotazníkového šetření je snaha zmapovat vzdělávání na pracovišti mateřských škol. Jak přistupují pedagogičtí pracovníci k internímu vzdělávání a jaké formy vzdělávání preferují. Cílem práce je zjistit, které z vybraných metod vzdělávání jsou nejčastěji využívány v mateřských školách přímo na pracovišti a odpovědět na hlavní výzkumnou otázku "Jakými...The topic of this bacheor thesis is the education of early childhood professionals (teachers) in pre- primary education institutions (kindergartens). Theoretical part deals with human resources. One of them - education and developement of pre- school teachers in educational institutions, namely kindergartens - is being discussed more thoroughly. The terms education and developement, kindergarten, early childhood professional are defined in this thesis. Methods and opportunities of education at workplace are described. Some of the methods of education (mutual observation of the lessons, task asignment, assisting, consultation, swaping at workplace, mentoring, coaching) and their appliability in pre-school institutions are described in detail. Sources of theoretical information used were expert literature, IT resources and current research. Practical part describes the outcome of quantitative questionaire research among the staff members in kindergartens. The aims of this research were to get an overview of the staff education in kindergartens, the attitude of teachers towards internal training, their preferences concerning their further education and to find out, which of the selected methods are used most frequently and to answer the principal question "What methods are used to promote education...
Klíčová slova:
další vzdělávání pedagogických pracovníků; mateřská škola; metody vzdělávání; pedagogický pracovník; Personální činnosti; vzdělávání a rozvoj; vzdělávání na pracovišti; additional; education and progress; kindergarten; methodical education; nursery school; pedagogical teacher; pedagogical's ‚education; personnel activities; subsequent