Original title:
Marketingová strategie nízkonákladové letecké společnosti
Translated title:
Marketing Strategy of Low-cost Airline
Authors:
Chaloupková, Markéta ; Zich, Robert (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií nízkonákladových leteckých společností. Práce se v teoretické části věnuje popisu nízkonákladové letecké dopravy a definici marketingových nástrojů. Praktická část je zaměřena na analýzu marketingové strategie nízkonákladové letecké společnosti Wizz Air. Součástí praktické části práce je dotazníkové šetření. Na základě zjištěných poznatků byla společnosti Wizz Air navrhnuta marketingová zlepšení.
The diploma thesis deals with the marketing strategy of low cost airlines. The theoretical part describes low cost air transport and also define marketing tools. The practical part is focused on the low cost airline Wizz Air. In practical part of the work is included a questionnaire survey. Based on the findings, were proposed possible marketing improvements for Wizz Air airline.
Keywords:
air transport; Low-cost airlines; marketing strategy; letecká doprava; marketingová strategie; Nízkonákladové letecké společnosti
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/81882