Název:
15 year old pupils and their computer literacy – a particular issue in the field of educational inequalities
Překlad názvu:
Počítačová gramotnost patnáctiletých žáků – dílčí téma vzdělanostních nerovností
Autoři:
Basl, Josef Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: EUSOC Ph.D. seminar /4./, Telč (CZ), 2007-05-17 / 2007-05-20
Rok:
2007
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Computer literacy of 15-year-old pupils is analyzed within this paper and situation in the Czech Republic, Germany and Hungary is discussed using the OECD PISA (Programme for International Student Assessment) 2003 dataset. The research question of what socio-economic factors affect computer literacy is elaborated. Besides significant differences between boys and girls, possession of a computer and an internet access was found to be most appropriate factor to explain distinctions in computer literacy. V tomto příspěvku je analyzována počítačová gramotnost patnáctiletých žáků v České republice, Německu a Polsku s využitím datového souboru PISA 2003. Řešena byla otázka, jaké socioekonomické faktory ovlivňují počítačovou gramotnost. Vedle významných rozdílů mezi dívkami a chlapci, vlastnictví počítače a přístupu k internetu byly identifikovány jako faktory s největším podílem vysvětlujícím rozdíly v dosažené úrovni počítačové gramotnosti.
Klíčová slova:
computer literacy; educational inequalities; PISA Číslo projektu: CEZ:AV0Z70280505 (CEP), GA403/06/1241 (CEP), 1J/005/04-DP2 (CEP) Poskytovatel projektu: GA ČR, GA MPS Zdrojový dokument: 4th EUSOC Seminar Poznámka: Související webová stránka: http://www.eusoc.eu/page/last-eusoc-seminars (user name and
Instituce: Sociologický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0150254