Název:
Inkluzivní vzdělávání žáků v podmínkách malotřídní základní školy
Překlad názvu:
Inclusive education of pupils in primary school with small classes conditions
Autoři:
Pérková, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků v podmínkách malotřídní základní školy. V práci jsou vymezeny pojmy jako inkluze, integrace, inkluzivní vzdělávání, školská poradenská zařízení. Cílem diplomové práce bylo zjistit jakým způsobem je dosahováno kvality inkluzivního vzdělávání v podmínkách malotřídní základní školy. Identifikovat nejčastější překážky v realizaci inkluzivního vzdělávání v malotřídní základní škole z pohledu pedagogů a asistenta pedagoga. Zjistit, jaké faktory mohou dle pedagogů ovlivnit proces inkluze. Byla vypracována případová studie chlapce s tělesným postižením, který je vzděláván v podmínkách malotřídní základní školy. Z výzkumu vyplynulo, že kvality inkluzivního vzdělávání v podmínkách malotřídní základní školy je dosahováno vytvořením podnětného a motivujícího prostředí s důrazem na individuální tempo každého žáka. Faktory, které proces inkluze ovlivňují jsou: Počet žáků ve třídě, komunikace školy a rodin žáků, finance a další vzdělávání pedagogů. Klíčová slova: inkluze, integrace, asistent pedagoga, poradenská zařízení, legislativa, individuální vzdělávací plán.This thesis deals with the inclusion education of pupils in the conditions of primary school with small classes conditions. There are defined terms as inclusion, integration, assistent teacher, school advisory facilities. The aim of the thesis was to find out how the quality of inclusive education is achieved in conditions of the primary school with small classes conditions. Identify the most common barriers to the implementation of inclusive education to primary school from the point of view of teachers and teacher assistant. Find out which factors have the influence in the inclusion process from point of view of teachers. It has been developed the case study of the student with physical impairment who is study at primary school with small class conditions. Research has shown that the quality of inclusive education at primary school with small class conditions is achieved by creating a stimulating and motivating scope. Emphasis is placed on the individual pace of each pupil. Factors relating to the impact are: Number of pupils in the class, communication between the schools and families of pupils, finance and further education of teachers. Key words: inclusion, integration, teacher asistent, school advisory facilities, legislation, individual education plan.
Klíčová slova:
: inkluze; asistent pedagoga; individuální vzdělávací plán; integrace; legislativa; poradenská zařízení; inclusion; individual education plan; integration; legislation; school advisory facilities; teacher asistent