Název:
Systém pro trénink jedinců s poruchami kognitivních funkcí
Překlad názvu:
A System for Training Individuals with Cognitive Function Disorder
Autoři:
Pawlus, Jan ; Zachariášová, Marcela (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se soustředí na objevování nových možností terapie, tréninku či diagnostiky jedinců, kteří mají určitý problém s kognitivními funkcemi - reakce, poruchy pozornosti či paměti. To může pokrývat značnou část lidí - od dětí s ADHD po jedince zotavující se například z mrtvice. Tato metoda staví na interakci uživatele s mobilní aplikací a světlem, kde světlo mění svou barvu, a uživatel na tyto změny musí patřičným způsobem reagovat. Tento systém byl dosažen sestavením kontroléru, který je spojen s mobilní aplikací přes Bluetooth. Poté, co mobilní aplikace pošle kontroléru signál o změně barvy světla, kontrolér vyšle signál světlu skrz rádiovou frekvenci. Díky tomu lze měřit dobu reakce uživatele, což je důležité pro sledování pokroku terapie, nebo pro diagnostikování potenciálního kognitivního problému.
This paper is focused on exploring new techniques of therapy, training or diagnostics of people who have various problems with cognitive functions - reactions, attention deficit or visual memory. This can cover a large group of people - from ADHD kids to people dealing with stroke consequences. The methodology used here is based on interaction with a light of various colors and a mobile application where the user has to pay attention to a light, which changes its color, and react to it using the application. This system is accomplished by setting up an Arduino controller that is connected to a phone or a tablet via Bluetooth. After receiving a command from the phone, the controller then sends a radio frequency signal to the light. Therefore, the application can measure the user's reaction time, which is necessary for keeping track with the therapy process or categorizing the user when being diagnosed with a cognitive problem.
Klíčová slova:
ADHD diagnostika; ADHD terapie; trénink kognitivních funkcí; ADHD diagnostics; ADHD therapy; cognitive functions training
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/69670