Original title:
Návrh marketingové strategie projektu designové cestovky Dovýroby
Translated title:
Marketing strategy proposal for the design travel agency Dovýroby
Authors:
Macková, Veronika ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovými komunikacemi, budováním značky a procesem strategického plánování v marketingu. Cílem diplomové práce je navržení vhodné marketingové strategie pro projekt designové cestovky Dovýroby. Teoretická část práce vymezuje zkoumanou problematiku v odborné literatuře. Praktická část obsahuje situační analýzu projektu, vyhodnocení vlastního dotazníkového šetření s cílem zjistit povědomí a vnímání značky Dovýroby a návrh marketingové strategie. Při analýze je důraz kladen zejména na nabízené produkty, současné formy komunikace a charakteristiku cílové skupiny, dále pak na analýzu tržního prostředí, která je provedena za pomoci Porterova modelu pěti sil a souhrnnou SWOT analýzu. Na základě závěrů z provedených analýz, autorka předkládá návrh marketingové strategie na časové období do konce roku 2017. Strategie zahrnuje také marketingový plán, rozdělení rozpočtu a časový harmonogram.The Master´s Thesis deals with marketing communication, brand building and marketing strategy planning process. The aim of the Master´s Thesis is to propose an appropriate marketing strategy for the design travel agency Dovýroby. The theoretical part of the thesis defines studied topic based on expert literature. The practical part includes the evaluation of a survey conducted to find out the current level of awareness of the Dovýroby brand, as well as situational analysis of the project, and proposal of marketing strategy. The analysis focuses especially on the products offered, current forms of communication and characteristics of the target group, as well as on market analysis, using Porter´s Five Forces Model and SWOT Analysis. Based on the findings, the author presents a marketing strategy proposal running until the end of 2017. This strategy includes a marketing plan, timing and also a budget split.
Keywords:
brand building; design travel agency Dovýroby; marketing communications; marketing plan; marketing strategy for a small company; strategic planning process; budování značky; designová cestovka Dovýroby; marketingové komunikace; marketingové strategie pro malou firmu; marketingový plán; proces strategického plánování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68870