Original title:
Značka produktu jako zdroj rolové identity
Translated title:
Brand product as a source of role identity
Authors:
Štanglová, Veronika ; Novotná, Eliška (advisor) ; Syrovátka, Oldřich (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Zhodnocení, jakým způsobem je pomocí značky utvářena a formována identita zákazníka, konkrétně určité sociální skupiny. Za cíl práce tedy považuji zanalyzovat, jakým způsobem značka přispívá k vytváření, a dále formulaci osobnosti jednotlivých spotřebitelů. Jak nákup určitého druhu zboží souvisí například s životním stylem kupujících, nebo jejich zařazením do určité sociální skupiny. Zmapuji nákupní chování určité sociální skupiny a pokusím se zhodnotit, do jaké míry značky ovlivňují utváření jejich osobnosti.This thesis focuses on the analysis of the way a product label forms a customers identity and more precisely the identity of a given social group. The aim of this thesis is to analyse the way a product label contributes to the creation and formation of an individual consumers identity. It involves the analysis of the waya purchase of a certain kind of goods is related to the customers lifestyle or hisbelonging to a certain social group. The author of this thesis intends to capture the purchase behaviour and to evaluate to what extent a product label influences the creation of a customers identity.
Keywords:
brand product; role identity; social role; the relation between a product label and role identity; rolová identita; sociální role; vztah značky a rolové identity; značka produktu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71142