Original title:
Online marketing vybrané firmy
Translated title:
Online marketing of firm
Authors:
Lazareva, Ekaterina ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je provést analýzu současného stavu firmy a jejích marketingových aktivit na internetu (využití SEO, PPC reklamy, aktivity na sociálních sítích, návštěvnost webu) zhodnotit jejich účinnost a adekvátnost zvolených postupů. Také zhodnotit, zda je zvolená strategie v souladu s podnikatelskými a marketingovými cíli firmy. V rámci práce je provedena analýza online komunikace konkurenčních firem na českém trhu. Na základě provedených analýz byly předloženy doporučení a návrhy na zlepšení efektivity nástrojů online marketingu.The aim of this master thesis is to analyze the current state of the companys marketing activities on the Internet (using the SEO PPC advertising social networks activities web traffic) and evaluate effectiveness of online marketing strategy. Thesis includes analysis of online communication of competitors companies on the Czech market. Basing on these analyzes recommendations and suggestions for improving the effectiveness of online marketing tools were presented.
Keywords:
Online marketing; PPC; SEO; Online marketing; PPC; sociální média
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70547