Original title:
Vplyv vernostných programov na lojalitu zákazníkov
Translated title:
The impact of loyalty programs on customer loyalty
Authors:
Ištvancová, Dominika ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Mahdal, Miroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Vernostné programy sú jedným z nástrojov, ktoré slúžia na vytváranie zákazníckej lojality. Cieľom práce je preto zistiť, či vernostné programy parfumérií a ich spokojnosť s nimi vplývajú na lojalitu zákazníkov. Teoretický rešerš sumarizuje dostupné poznatky o chovaní spotrebiteľov, lojalite a vernostných programoch. Analýza trhu parfumérií v ČR a obsahová analýza MML TGI poskytujú dostatočné informácie o zavedených vernostných programoch a o cieľovej skupine parfumérií. Praktická časť vo forme dotazníkového šetrenia skúma najmä jednotlivé výhody vernostného programu a zákaznícku spokojnosť. Na základe výsledkov práce sú v záverečnej časti uvedené odporúčania pre zefektívnenie vernostného programu.Věrnostní programy jsou jedním z nástrojů, které slouží na vytváření zákaznické loajality. Cílem práce je proto zjistit, jestli věrnostní programy parfumérií a jejich spokojnost s nimi vplývají na loajalitu zákazníků. Teoretická rešerše sumarizuje dostupné poznatky o chování spotřebitelů, loajalitě a věrnostních programech. Analýza trhu parfumérií v ČR a obsahová analýza MML TGI poskytují dostatečné informace o zavedených věrnostních programech a o cílové skupině parfumérií. Praktická část ve formě dotazníkového šetření zkoumá jednotlivé výhody věrnostního programu a zákaznickou spokojnost. Na základě výsledků práce jsou v závěrečné části uvedené doporučení pro zefektivnění věrnostního programu.Loyalty programs are one of the tools that serve to create customer loyalty. The aim of this thesis is to determine whether loyalty programs of perfumeries and satisfaction with their impact on customer loyalty. The theoretical research summarizes the available knowledge about consumer behavior, loyalty and loyalty programs. The parfumeria market analysis in the Czech Republic and the content analysis of the MML TGI provide sufficient information about the established loyalty programs and the target group of perfumeries. The practical part, in the form of a questionnaire survey, examines in particular the advantages of the loyalty program and customer satisfaction. Based on the results of the work are in the final part recommendations for more effective loyalty program.
Keywords:
loyalty; loyalty program; perfumery; satisfaction; loajalita; parfumerie; spokojnost; věrnostní programy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70470