Original title:
Kandidát jako brand - analýza prezidentské kampaně v USA
Translated title:
An Analysis of Candidate Branding in 2016 Presidential Campaingn in the USA
Authors:
Marxtová, Kateřina ; Shavit, Anna (advisor) ; Vranka, Marek (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] American political campaigns, as well as the political marketing tools used in their course, are used as a benchmark for campaigns here in Europe. The reason for that is their complexity and their usage of various touch points when communicating with the electorate, while at the same time maintaining a unified message. In Autumn 2016, the presidential election will take place in the USA - these specific elections will then be a subject of this thesis. The aim of this thesis is to analyze presidential candidates and their communication during their final run for office from the perspective of candidate branding. The other phenomenon to be taken into account will be the celebrification of politicians. This paper should offer a detailed perspective on the brands of both of the candidates and their evolution throughout the campaign. The thesis will focus on the period from the end of the primaries to the day of the election on 8th November 2016.Americké prezidentské volby stejně jako nástroje politického marketingu při nich použité se všeobecně využívají jako vzor evropských kampaní, a to z důvodu jejich využití různých komunikačních nástrojů a různých bodů kontaktu s voličem, zároveň se ale stále daří zachovávat jednotné sdělení. Objektem této práce budou prezidentské volby 2016 odehrávající se v USA. Cílem práce je analýza prezidentských kandidátů a jejich komunikace v posledních měsících před samotnými volbami, přičemž na celou problematiku bude nahlíženo z pohledu osobního brandingu kandidátů. Práce se také dotkne spřízněných témat, mezi která patří proces celebritizace politiky. Výsledkem bude komplexní náhled na brandy prezidentských kandidátů. Analyzovanou periodou bude období po skončení primárních voleb, kdy budou určeni finální kandidáti za hlavní politické strany, a samotnými volbami, které se budou konat 8. listopadu 2016.
Keywords:
American election; brand management; Donald Trump; election 2016; Hillary Clinton; political brand; political marketing; presidential election; americké volby; brand management; Donald Trump; Hillary Clinton; politický brand; politický marketing; prezidentské volby; volby 2016
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/86376