Název:
Trendy v marketingu počítačových her
Překlad názvu:
Trends in marketing of computer games
Autoři:
Němečková, Petra ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 1 Abstrakt Bakalářská práce pojednává o marketingu počítačových her se zaměřením na marketingovou komunikaci. V současné době je herní trh přesycen a společnosti hledají cesty, jak vyniknout a zaujmout veřejnost. Práce se zprvu zaměřuje na marketingový mix digitálních her, osvětluje specifika produktu, již zmiňovaného trhu, způsobu financování a distribučních cest, přičemž seznamuje čtenáře s novou oblastí digitální distribuce. Pro ucelení mixu je zároveň nezbytné definovat spotřebitele a fanouška, a následně se práce zaměřuje na marketingovou komunikaci. Tu podrobněji zkoumá skrze kostru komunikačního mixu, který ale musel být pro potřeby práce rozšířen o oblast online komunikace a práce s komunitou. Práce si klade otázku, v čem jsou právě hry specifické a čím se odlišuje jejich marketingová komunikace. Ukazuje, jaké jsou v komunikaci trendy, a zároveň je demonstruje na praktické části, která se skládá z případové studie o hře Zaklínač III: Divoký hon. Teoretické poznatky jsou zde propojeny s praktickým využitím a také jsou otestovány dotazníkovým šetřením, jež zjišťuje, jaké komunikační aktivity byly natolik výrazné, že upoutaly hráčovu pozornost. Práce shrnuje marketingové aktivity vývojářů a české distribuce.1 Abstract This bachelor thesis deals with marketing of computer games with a focus on promotion. The game market is currently over-saturated, and companies are looking for ways to design and communicate their product in order to differ from a huge amount of similar titles. At first, the work focuses on the marketing mix of digital games, describing the specifics of the product of this market, the way of financing and the distribution channels, and introducing the reader to the new area of digital distribution. It is also necessary to define consumers and fans in order to complete the mix. Then, the work focuses on promotion, which is examined in detail through the framework of the communication mix. For the needs of the work, the mix was extended in the field of online communication and community work. The thesis asks in which way the games are specific, and how their communication is different. The work shows trends in communication, and at the same time demonstrates trends in the practical part. This part consists of a case study on the Witcher III: the Wild Hunt. Theoretical knowledge is linked to practical use here. Theory is also tested by a questionnaire survey that identifies what communication activities were so significant that they captured the player's attention. The work summarizes marketing...
Klíčová slova:
digitální hry; komunikační mix; Marketing; marketingová komunikace; marketingový mix; počítačové hry; public relations; computer games; digital games; Marketing; marketing mix; promotion; promotional mix; public relations