Original title:
Marketing sociálních podniků
Translated title:
Marketing in social businesses
Authors:
Houlíková, Martina ; Koudelková, Petra (advisor) ; Rosenfeldová, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] (abstrakt) Bakalářská práce Marketing sociálních podniků se věnuje současnému nově vznikajícímu fenoménu u nás - sociálnímu podnikání, zejména pak neprozkoumané oblasti marketingu sociálních podniků. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy sociální ekonomika, sociální podnik a třetí sektor. Další problematické pojmy, které práce vysvětluje je koncepce CSR a sociální marketing. V další části jsou pak představeny principy sociálních podniků a příklad sociálního podniku. Práce se zaobírá problematikou sociálního podnikání a přináší ucelený přehled o aktuálním stavu českých sociálních podniků. Práce se následně věnuje aktuálnímu stavu marketingu sociálních podniků a marketingové teorii. Práce mapuje nedostatky v této oblasti, stejně tak v oblasti komunikace. Autorka pak v praktické části porovnává tento stav s teorií a přináší návrhy na další rozvoj marketingu a komunikace sociálním podnikům.The bachelor thesis Marketing of social enterprises deals with the current emerging phenomenon in our society - social enterprise. Then it examines especially unexplored area of marketing in social enterprises. The theoretical part explains the concepts of social economy, social enterprise and the third sector. Other problematic concepts which are explained are the concept of CSR and social marketing. In the next part, the principles of social enterprises are mentioned and an example of a social enterprise is presented. The thesis follows up the problematics of social entrepreneurship and provides a comprehensive overview of the current situation of Czech social enterprises. The thesis also deals with the current state of marketing in social enterprises and marketing theory. It also maps the shortcomings in this area, as well as in the field of communication. In the practical part, the author compares this current state to the marketing theory and propose ssuggestions for further development of marketing and communication in social enterprises.
Keywords:
CSR; marketing communication of social enterprises; marketing in social businesses; social enterprise; social entrepreneurship; social marketing; CSR; marketing sociálních podniků; marketingová komunikace sociálních podniků; sociální marketing; sociální podnik; sociální podnikání
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/86155