Název:
Trendy v zájmovém vzdělávání
Překlad názvu:
Trends in the leisure education
Autoři:
Křížková, Ilona ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce v rámci zvoleného tématu mapuje stav a rozdíly řízení v jednotlivých typech organizací zájmového vzdělávání. Zjišťuje, jaké jsou strategie těchto organizací a jakým směrem se ubírají. Obsahem práce je najít různá specifika. Cílem je analýza volnočasových aktivit v jednotlivých typech zařízení. V teoretické části autorka popisuje, co je to volný čas a mimoškolní výchova. Definuje zájmové vzdělávání, zejména užívanou terminologii - druhy, funkce, cíle, formy a metody. Dále popisuje systém mimoškolního vzdělávání ve vazbě na věk účastníka a skladbě náplně, srovnává typy zařízení pro realizaci zájmového/neformálního vzdělávání. Ve zpracovaném materiálu, v kterém byla oslovena řada ředitelů volného času/domů dětí a mládeže, vedoucích ŠD a ŠK a dalších manažerů neziskových organizací, se nabízí přehled možných typů zařízení, jejich směr vývoje, rozvoj a trendy, kterými se zabývají, oblast financování a práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Aby v praktické části dosáhla cíle, stanovuje určené hypotézy a postup výzkumu. Před samotným výzkumem byl ještě proveden tzv. "předvýzkum". Bylo zhodnoceno, zda zkoumané otázky jsou srozumitelné a budou správně využity k výsledku zkoumaného cíle. Výsledek práce autorka vidí jako nástroj, který by mohl pomoci procesu provázanosti a větší...This diploma thesis deals with current conditions of individual types of the interest education organisations and differences between them within the selected topic. It determines strategies of these organisations and how these strategies will change in the future. The thesis is to find specifics within this type of education. The aim is the analysiss of the current state and development of the free time activities in particular types of organisations. In the theoretical part it is defined what the free time and out-of-school education are. The interest education is defined too, especially the terminology connected with that - types, functions, goals, conditions and methodology. The system of the out-of-school education is described in relation to the age of the child and its particular free time activities and the types of interest education organisations are compared with one another. The directors of free time activity centres, children and youth centres, afterschool clubs and managers of other non-profit organisations have been interviewed to make the list of possible types of institutions and to describe their future development and issues they are dealing with, ways of financing and the education of the children with special educational needs. To reach the goal in the practical part, the...
Klíčová slova:
fundraising - projektová činnost; mimoškolní činnost; neziskové organizace; sponzoring; středisko volného času (domy dětí a mládeže); volnočasové aktivity; Zájmové vzdělávání; školní družiny (školní kluby); after-school clubs; children and youth centre; free time activities; fundraising - project activity; Interest education; non-profit organisations; out-of-school activity; sponsorship