Název:
Využití biblioterapie v mateřských školách
Překlad názvu:
Use of Bibliotherapy in Preschool Education
Autoři:
Gebhartová, Jana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] GEBHARTOVÁ, J. Využití biblioterapie v mateřských školách. Bakalářská práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, PhD., 2017. 55 s. Abstrakt: Práce na téma "Využití biblioterapie v mateřských školách" pojednává o použití biblioterapie u dětí v předškolním věku, které jsou součástí kolektivu mateřské školy. Cílem práce je shrnutí biblioterapie a jejích forem, tak aby byla dostupná a srozumitelná pro veřejnost a hlavně pro učitele v mateřských školách. V první části se zabýváme předškolním věkem, psychickým a emočním vývojem dětí. Ve druhé části se práce týká předškolního vzdělávání a jeho cílů. V práci jsou také zahrnuty možné problémy, se kterým se děti v tomto věku mohou sekat. Ve třetí části je shrnuta biblioterapie, dále také práce představuje vývojovou biblioterapii, která je pro děti v předškolním věku nejvhodnější a pohádkoterapii. Představena jsou také pravidla biblioterapeutického programu. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutického programu pro děti v mateřských školách, který mohou vést sami učitelé.GEBHARTOVÁ, J. Use of Bibliotherapy in Preschool Education. Bacheleor's thesis. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, PhD., 2017. 55 s. Abstract: Bachelor's thesis on the topic "Use of Bibliotherapy in Preschool Education" discusses usage of bibliotherapy with the children in the preschool age, who take part in the group of the nursery school. The aim of this thesis is summarization of bibiliotherapy and its forms, so it can available and comprehensible for the public and especially for the teachers in nursery schools. The first part deals with preschool age, with psychological and emotional development of the children. In the second part we can learn about preschool education and about the aims of preschool education. In the thesis there are also mentioned possible problems, that children in this age can deal with. In the third part is summarized bibiliotherapy, the thesis also presents developmental bibliotherapy, that is for the children in the preschool age the most suitable, plus the storytelling therapy. Presented are rules of the bibliotherapeutic programme as well. The result of the thesis is a suggestion of bibliotherapeutic programme for the children in the nursery schools, that can be led by the teachers themselves.
Klíčová slova:
biblioterapeutický program; biblioterapie; dětská hra; emoční vývoj; psychický vývoj; předškolní vzdělávání; předškolní věk; připravenost na výzvy; rozvoj přátelství; rozvoj zdravého sebevědomí; vývojová terapie; bibliotherapeutic programme; bibliotherapy; children's play; development of friendship; development of healthy self-esteem; developmental therapy; emotional development; preschool age; preschool education; psychological development; readiness for challenges