Název:
Sociální sítě a rizika plynoucí z jejich užívání v prostředí ZŠ
Překlad názvu:
Social networks and the risks arising from their use
Autoři:
Lechnerová, Veronika ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Sociální sítě a rizika jejich užívání v prostředí ZŠ AUTOR: Veronika Lechnerová, DiS. KATEDRA (ÚSTAV): Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Ivo Syřiště, PhD. ABSTRAKT KLÍČOVÁ SLOVA: Sociální sítě, internetová gramotnost, kyberšikana, prevence Bakalářská práce je zaměřena na rizika plynoucí z užívání a navštěvování sociálních sítí dětmi základních škol. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na teoretické vymezení problematiky sociálních sítí, pojednává o rizicích a prevenci před nežádoucími jevy, které se na těchto sítích vyskytují. Praktická část je zaměřena na realizaci a vyhodnocení dotazníkového šetření, jenž bylo realizováno na Základní škole Český Brod. Cílem bakalářské práce je srovnání teoretických poznatků ohledně rizik sociálních sítí načerpaných z odborné literatury a dalších zdrojů, které jsou formulovány formou hypotéz a následné srovnání těchto hypotéz s výsledky dotazníkového šetření. Výsledkem bakalářské práce je zjištění, že u dětí ve věku jedenáct až patnáct let na dané základní škole, je nejoblíbenější sociální sítí Facebook a Youtube. Dále pak také z výsledků vyplývá, že více než padesát procent má svůj profilový účet na vybraných sítích zabezpečen. Méně než polovina vybraných žáků se na sociální síti setkala s negativním chováním a v...TITLE: Social networks and the risks arising from their use AUTHOR: Veronika Lechnerova, DiS. DEPARTMENT: SUPERVISOR: PhDr. Ivo Syřiště, PhD. KEYWORDS: Social networks, safety on social networks, cyberbullying, cybergrooming, prevention. Bachelor thesis is focused on the risks arising from the use of social networking by elementary school children. It is divided into two parts, theoretical and practical. The first part is focused on theoretical definition of social networking, discusses the risks and prevention of adverse phenomena that occur on these networks. The practical part focused on the implementation and evaluation of a questionnaire survey, which was performed at the Elementary school Cesky Brod. The goal of the thesis is the comparison of theoretical knowledge about the risks of social networking dawn form literature and other sources that are formulated through hypotheses, and subsequent comparison of these hypotheses with the results of the survey. The conclusion of this thesis is the finding that among elementary school children eleven to fifteen years old, Facebook and YouTube are the most popular social networks. The results show that more than fifty percent of children have existing private profiles. Less than half of selected students experienced negative behaviour on the social networks....
Klíčová slova:
internetová gramotnost; kyberšikana; prevence; sociální sítě; cyberbully; internet literacy; prevention; Social networks