Název:
Implementace problematiky zdraví do pregraduálního vzdělávání pedagogů
Překlad názvu:
Implementation of health issues in the undergraduate education of teachers
Autoři:
Janáčová, Šárka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je zjistit, jak se staví budoucí učitelé ke zdraví a zda jsou připraveni předávat informace o problematice zdraví svým žákům. Současně odhaluje, jakým způsobem připravuje pedagogická fakulta budoucí učitele, co se týče otázky zdraví a jeho podpory. Teoretická část se věnuje osobnosti učitele, obecně otázce zdraví, ale i konkrétně zdraví učitelů, determinantům zdraví, otázce zdravotní gramotnosti a také syndromu vyhoření. Praktická část je zaměřena na výzkumné šetření osobních postojů budoucích učitelů ke zdraví a jejich informovanosti v tomto směru. Výstupem práce je navržení volitelného předmětu, jehož zařazení do studijního programu na pedagogických fakultách může poskytnout studentům možnost získání potřebných informací týkajících se zdraví v návaznosti na rozvíjení zdravotní gramotnosti žáků v jejich budoucí učitelské profesi.The aim of this thesis is to find out how the future teachers adopt a stance on health and if they are ready to pass the information on health issues of their pupils. Currently reveals how faculty of education prepares future teachers in terms of health issues and his support. The theoretical part devote to teacher's personality, general health issue, but also specifically teacher's health, the determinants of health, the issue of health literacy and burnout. The practical part is focused on research of personal attitudes of future teachers towards health and their awareness in this direction. The outcome of this work is to propose an elective subject, whose inclusion in the program of study at faculties of education can give students the opportunity to obtain the necessary information relating to health in relation to the development of health literacy among students in their future teaching profession.
Klíčová slova:
determinanty zdraví; osobnost učitele; syndrom vyhoření; zdravotní gramotnost; zdraví; zdraví učitele; burnout; determinants of health; health; health literacy; teacher's health; teacher's personality