Original title: Porozumění majoritnímu jazyku a romštině u romských předškoláků
Translated title: Understanding of Majority Language and Romani language among preschool population
Authors: Pokorná, Zuzana ; Lorenzová, Jitka (advisor) ; Burešová, Karolína (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2016
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: cognitive development; Language shift; limited language code; preschool education; Romani language; subtractive bilingualism; Jazyková směna; kognitivní vývoj; omezený jazykový kód; předškolní vzdělávání; Romové; romština; subtrakční bilingvismus

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/84395

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-354133


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-06-20, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share