Název:
Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání
Překlad názvu:
Individualization in pre-school and elementary education
Autoři:
Šebestová, Milena ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání" pojednává o individualizovaném vzdělávání žáků v předškolních zařízeních a na prvním stupni škol základních. Formou případové studie školy pomocí přímého pozorování, rozhovorů a studiem příslušných dokumentů kvalitativně zkoumá individualizaci ve vybrané vzdělávací instituci s cílem získat vlastní vhled do problematiky individualizovaného vzdělávání a na reprezentativním vzorku ozřejmit její význam. Práce má teoreticko-praktickou podobu, je zaměřena na studium možností individualizace ve vzdělávání a analyzuje konkrétní způsob individualizované práce pedagogů s předškolními dětmi a ranými školáky. První kapitola teoretické části vychází ze shromážděných zdrojů obsahujících základní poznatky o organizační formě individualizovaného vzdělávání a ze syntézy poznatků z několika pedagogicko- psychologických disciplín majících přímý vliv na individualizaci ve vzdělávání; kapitola druhá popisuje základní podmínky, principy, typy, systémy a organizaci individualizované pedagogické práce. Část praktickou tvoří první kapitola vychazející z přímého pozorování a zkoumání individualizace v konkrétní vzdělávací instituci s cílem lépe celému procesu individualizované práce porozumět a pochopit její specifika. Získaná data jsou interpretována a...The diploma thesis "Individualization in Preschool and Elementary Education" deals with an individualized education of preschoolers and children at the primary school stage. It is a case study with direct observation, interviews and studying the relevant documents qualitatively examines in detail the individualization in a particular educational institution in order to gain insight into its real individualized learning using representative sample to clarify its meaning. The thesis has both theoretical and practical forms and is aimed at studying the possibility of the individualized learning. It analyzes a specific way of teachers' pedagogical work with preschool children and school children in primary education. The first chapter of the theoretical part is based on knowledge drawn from several information sources about the individualization as an organizational form of education and also on synthesis of findings from several pedagogical and psychological disciplines influencing individualized learning; the second chapter describes the basic terms, principles, types, systems and special organizations of individualized educational work. The first chapter of the practical part is based on the direct observation and exploration of individualization in the selected educational institution in order to...
Klíčová slova:
autoevaluace; autotestování; cílové dovednosti; didaktický materiál; hodnocení individuálního pokroku žáka; Humanizace vzdělávání; individualizace; individuální plánování; kontinuita individuálního pokroku; metody poznávání žáka; portofolio; pozorování; samoučení; týmové vyučování; věkové zvláštnosti; řízené učení; age-specifics; auto learning; child's observation methods; continual individual progress; didactic materials; guided learning; Humanization of education; individual planning; individual progress assessment; individualization; key skills; observation; portfolio; self testing; self-evaluation; team teaching