Název:
Implementace průřezových témat do kurikula a výuky
Překlad názvu:
Implementation of cross-sectional themes in the curriculum and teaching
Autoři:
Václavík, Marek ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent) ; Kostrub, Dušan (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ústředním tématem této práce jsou průřezová témata. Autor je analyzuje z různých stran, ale v souvislostech kurikula. Cílem prvé části je podat ucelený obraz o průřezových tématech. Proto tato část zahrnuje několik analýz. Nedílnou součástí jsou kritické komentáře a zkušenosti autora. V závěru této části si autor dovoluje nabídnout revizi průřezových témat ve vzdělávacím programu. Výzkumná část práce odpovídá na stěžejní otázku "Jakým způsobem jsou uchopována a implementována průřezová témata do školního kurikula, výuky a života školy?" Dále si zvláště všímá překážek, které učitelé v praxi mají při jejich implementaci. Stěžejní výzkumnou metodou této kvalitativní studie je intrinsitní případová studie. Autor zde podrobně líčí získané poznatky tříletého sběru dat a zkušeností formou příběhu. V závěru studie jsou shrnuty nejvýznamnější poznatky. KLÍČOVÁ SLOVA: průřezová témata, kurikulum, případová studie, analýza vzdělávacích programů, kritická reflexeThe central theme of this work is cross-cutting themes. The author analyzes them from various parts, but in the context of the curriculum.The aim of the first part is to provide a comprehensive picture of the cross-sectional themes. Therefore, this section comprises of several analyzes. Critical comments and experiences of the author are an integral part of the thesis. At the end of this section, the author would like to offer the revision of the cross-sectional themes in the curriculum. Research part of thesis answers the fundamental question "How is dealt with cross-sectional themes and how are they implemented in the school curriculum, teaching and school life?" Furthermore he notes in particular the obstacles that teachers have in practice when implement the cross-sectional themes.Fundamental research method of this study is intrinsitive case study. The author was collecting the data and gaining experience for three years. He depicts the acquired knowledge in detail through a story.In conclusion, the study summarizes the most important findings. KEYWORDS: cross-sectional themes, curriculum, case study,analysis of educational programs, critical reflection
Klíčová slova:
analýza vzdělávacích programů; kritická reflexe; kurikulum; průřezová témata; případová studie; analysis of educational programs; critical reflection; cross-sectional themes; curriculum case study