Název:
Mobilní vzdělávání (m-learning): možnosti a limity mobilních technologií pro vzdělávací programy
Překlad názvu:
Mobile Learning (m-learning): possibilities and limits of mobile technologies for education
Autoři:
Bouzková, Tereza ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Fiala, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce bylo zmapovat trend mobilního vzdělávání v prostředí českých škol, zjistit, zda ovlivňuje informační chování žáků a určit, jak s mobilními zařízeními pracují. V prvních kapitolách jsou definovány základní pojmy jako například samotný m-learning, informační chování a pojmy související. Zároveň práce obsahuje kapitolu věnovanou různým výkladům toho, co definuje digitální generaci a kdo ji tvoří. Tyto definice společně tvoří teoretický rámec práce. Část práce je věnována konkrétním projektům, souvisejícím statistikám a webovým zdrojům, které se problematikou m-learningu zabývají. Praktická část je tvořena vyhodnocením kvantitativního dotazníkového šetření, které proběhlo mezi respondenty vybraných škol. Výsledky průzkumu jsou uvedeny v závěru práce.The main aim of this diploma thesis is to chart the trend of m-learning in Czech schools and to find out, if m-learning influences student' information behavior and how do they use mobile devices in such process. Basic theoretical concepts are defined in first chapters, for example m-learning itself, information behavior and other. Thesis as well contains chapter, where are described different definition of what digital generation is and who are its members. These definitons are the basic theoretical framework of this diploma thesis. One chapter desribes specific projects, statistics and web pages that are dealing with m-learning. Practical part consists of questionnaire evaluation. Survey results are included in the last chapter.
Klíčová slova:
mobilní vzdělávání - m-learning - mobilní zařízení - informační chování - digitální generace - digitální domorodci - digitální přistěhovalci - projekty mobilního vzdělávání - mobilní vzdělávací aplikace - tablet - smartphone - dotazníkový průzkum; mobile learning - m-learning - mobile devices - information behavior - digital generation - digital natives - digital immigrants - mobile learning projects - mobile educational applications - tablet - smartphone - questionnaire evaluation