Název:
Mediální prezentace značky Fanta - sémiotická analýza televizní reklamy
Překlad názvu:
Media Presentation of Fanta Brand - Semiotic Analysis of Television Advertising
Autoři:
Veličková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Mediální prezentace značky Fanta - sémiotická analýza televizní reklamy popisuje, jaké formy mediální prezentace společnost Coca-Cola Hellenic Bottling Company Česká republika, s. r. o. zvolila v letech 2010 až 2015 pro svou značku Fanta. Dále se detailněji zaměřuje na televizní reklamy na stejnojmenný nápoj, jež byly v těchto letech vysílány. Na začátku práce je popsána historie společnosti i vznik nápoje Fanta. Dále následuje část věnující se marketingové oblasti a tomu, jak by měly být prezentovány sycené nápoje, aby zaujaly danou cílovou skupinu. V oblasti médií práce rozebírá specifika mediální komunikace i mediálního mixu, u nichž by si měly podniky předem dobře promyslet, jaký druh komunikace a pomocí kterého média v závislosti na své cílové skupině povedou. Dále jsou nastíněny možnosti, jak lze média, zvláště mediální obsahy, analyzovat. Práce vysvětluje také základní pojmy spojené se sémiotikou, jakými jsou například znak a kód. Ve druhé polovině textu jsou mimo jiné vyloženy výsledky průzkumu, jež si nechává společnost pravidelně zpracovávat. Z nich je možné vyčíst, na jaké pozici se udržuje značka Fanta mezi konkurencí. Závěrečná část se věnuje samotné sémiotické analýze televizních reklam a popisu použitých prvků. Na základě této analýzy a dalších popsaných skutečností...Bachelor thesis Media Presentation of Fanta Brand - Semiotic Analysis of Television Advertising describes what forms of media presentation company Coca-Cola Hellenic Bottling Company Česká republika, s. r. o. chose for its brand Fanta during the period between years 2010-2015. Further it is focused on Fanta soft drink television advertisement in particular. In the beginning of the thesis the history of the company and the Fanta soft drink are described. Following part is dedicated to marketing area and the way how the beverage products should be communicated to customers to be effective. The chapter Media is focused on media communication and media mix specifics that should be always taken into account by soft drink beverage companies during the consideration process about media and the way of communication for the target group. The next part is about the way how to analyze media putting the emphasis on the media content analysis. The thesis also explains vital terms related to semiotics (such are code or sign). In the second part of the text there are explained results of brand survey that is created by the third part for the company on regular basis giving them a comparison with competitors. The last part is dedicated to semiotic analysis of television advertisement and profound description of...
Klíčová slova:
dekódování; Fanta; Marketingová komunikace; média; sycené nápoje; sémiotická analýza; televizní reklama; carbonated beverages; decoding; Fanta; Marketing communication; media; semiotic analysis; television advertisement