Název:
Hry iniciované učitelkou jako podpora Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
Překlad názvu:
Children plays initiated by the teacher as a support of the General educational plan for preschool education
Autoři:
Brabcová, Jelena ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem bakalářské práce bylo uplatnění hry iniciované učitelem jako vhodné metody pro vzdělávání dětí ve věku tři až šest let, zakotvené v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (2004). Teoretická část se zaměřuje na vývojové proměny uvedených typů her, definuje pojem hra volná a hra iniciovaná a její podoby, zabývá se postavením učitele při hře volné a iniciované. Dále teoretická část předkládá shrnutí důležitých kapitol Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2004) se zaměřením na vzdělávací oblast Dítě a psychika (podoblast Jazyk a řeč) a představuje vzdělávací program školy, ve které proběhl akční výzkum. Praktická část představuje akční výzkum v podobě preventivně rozvíjejícího programu, který, za pomoci motivačně aktivizujícího prvku (plyšová hračka), ověřuje využití iniciovaných her k rozvíjení řeči a jazyka vybrané skupiny dětí, ve věku tři až čtyři roky. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, iniciovaná hra, hra jako metoda, prevence, stimulace, rozvoj řeči a jazyka, komunikace, motivace, zástupný předmět, plyšová hračka.The main focus of this thesis is the application of teacher-initiated play as a method for education of children aged three to six, according to RVP for preschool education (2004). The theoretical section discusses different types of play, their development and the role of the teacher in every one. The play is studied based on the RVP (2004), section Child and psychology. This section also presents the education plan used in the kindergarten, where the research is conducted. The practical section presents the actual research. A special development program was designed that allowed the teachers to evaluate the influence of a teacher-initiated play on the development of speech and pronunciation in a group of children (aged three to four). KEYWORDS Preschool age, teacher-initiated play, play as a method, prevention, stimulation, development of speech and pronunciation, communication, motivation, decoy, plush toy
Klíčová slova:
Dítě předškolního věku; hra jako metoda; iniciovaná hra; komunikace; motivace; plyšová hračka; prevence; rozvoj řeči a jazyka; stimulace; zástupný předmět; communication; decoy; development of speech and pronunciation; motivation; play as a method; plush toy; Preschool age; prevention; stimulation; teacher-initiated play