Název:
Postoj lidí k personálním agenturám a agenturnímu zaměstnávání v České republice
Překlad názvu:
Attitude of people to recruitment agency and agency employment in the Czech Republic
Autoři:
Lexová, Adéla ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Agenturní zaměstnávání je unikátní flexibilní nástroj schopný rychle reagovat na měnící se podmínky a požadavky současného trhu práce. Zároveň poskytuje flexibilní úvazky a zaměstnání rizikovým skupinám na trhu práce, čímž pomáhá snižovat nezaměstnanost. Flexibilita agenturního zaměstnávání je však provázena vysokou mírou nejistoty. V České republice je agenturní zaměstnáváno zatím nedoceněno a jeho využívání nedosahuje úrovně většiny Evropských zemí. Důvodem mohou být předsudky a stereotypy české společnosti založené na generalizaci protiprávního počínání některých agentur práce na všechny agentury a důležitost jistoty zaměstnání pro většinu české populace. Cílem práce bylo odhalit a analyzovat postoj a důvěru lidí v personální agentury a agenturní zaměstnávání. Výsledky vlastního reprezentativního šetření ukázaly, že lidé v ČR personálním agenturám spíše nedůvěřují a spíše by se nenechali zaměstnat formou agenturního zaměstnávání. Jejich důvěra i celkový postoj se poté odlišují v závislosti na sociodemografických charakteristikách, konkrétně na pohlaví, vzdělání a velikosti místa bydliště. Ženy, lidé s vyšším vzděláním a lidé z velkého města mají častěji pozitivní postoj k agenturnímu zaměstnávání. Dále povědomí o fungování agenturního zaměstnávání nebo přímá zkušenost mají také vliv na vyšší důvěru a...Agency employment is a unique flexible tool, which is able to respond quickly to changing conditions and demands of the current labour market. It also provides flexible employment contracts and employment to risk groups in the labour market, thereby it helps to reduce unemployment. However, the flexibility of agency work is accompanied by high uncertainty. Agency employment is in the Czech Republic still underestimated and its use does not reach the level of most European countries. This may be caused by the prejudices and stereotypes of Czech society based on the generalization of the illegal activities of some employment agencies on all agencies and by the importance of job security for the majority of the Czech population. The aim was to detect and analyze the attitude and confidence of the people in the recruitment agencies and agency employment. Results from own representative research showed that people in the Czech Republic don't trust to recruitment agencies and they wouldn't accept the job in the form of agency employment. Their trust and general attitude then differ depending on sociodemographic characteristics, namely gender, education and size of place of their residence. Women, people with higher education and people from the big cities have more positive attitude to agency employment....
Klíčová slova:
Agenturní zaměstnávání; agentury práce; dočasné přidělení; flexibilní práce; nezaměstnanost; personální agentury; trh práce; Agency employment; employment agencies; flexible work; labour market; recruitment agencies; temporary employment; unemployment