Název:
Knihy přání a stížností v knihovně - příklady užití a efektivity
Překlad názvu:
A complaints book in the library - examples of the use and effectiveness
Autoři:
Drtinová, Iveta ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Zadražilová, Iva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce popisuje analýzu zápisů v Knihách přání a stížností na praxi tří různých druhů knihoven. Zápisy jsou analyzovány z formálního a obsahového hlediska a následně členěny dle formálního zpracování na typy zápisů, které jsou následně rozděleny podle dat a dle obsahového členění na kategorie a podkategorie vystihující předmět zápisů. Dále přibližuje reakce knihoven na takto získané podněty a jejich zpětnou vazbu, aby v závěru vybrala na základě porovnání nejlepší praxi a doporučila její možné zlepšení. Práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. V teoretické části se objevuje snaha o definici termínu Kniha přání a stížností a jsou zde popsány podoby provedení Knih přání a stížností, se kterými se může uživatel setkat v českých knihovnách. V praktické části je popis analýzy, která probíhala v Národní knihovně ČR, Krajské knihovně v Pardubicích a Městské knihovně v Praze.Bachelor's thesis describes the analysis of the entries in the Books of wishes and complaints about the practice of free different types of libraries. Entries are analyzed of view form and content, and then dividend according to the formal processing of the types of records that are subsequently dividend according dates and according to content, broken down into categories and subcategories that describe the subjekt entries. Further on, response libraries thus obtained suggestions and feedback to the scene chosen by comparing the best practices and recommended its improvement. The work is made up of theoretical and practical parts. The theoretical part of the tendency is the definition of the term Suggestions and complaints and are described embodiment, a complaints book with which a user might encounter in the Czech libraries. In the practical part is a description of the analysis, which took place in the National Library, Regional Library in Pardubice and Prague MunicipalLibrary.
Klíčová slova:
knihovny; knihovní fond; pochvaly; připomínky; stížnosti; uživatelé; zjišťování informačních potřeb; comments; complaints; compliments; identifying information needs; libraries; library collection; users