Original title:
Návrh reklamní koncepce haly TJ Sokol Praha Vršovice
Translated title:
Proposal of advertising concept for sport hall TJ Sokol Praha Vršovice
Authors:
Pelikán, Lukáš ; Voráček, Josef (advisor) ; Crossan, William Morea (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Návrh reklamní koncepce haly TJ Sokol Praha Vršovice Cíle: Hlavním cílem bylo získání informací o využívání reklamních ploch v halách v nejvyšších házenká ských sout žích v eské republice a sestavení reklamní koncepce haly TJ Sokola Praha Vršovice na základ zjišt ných dat. Metody: V práci byly použity metody kvantitativního i kvalitativního výzkumu, konkrétn pozorování, analýza dokument a rozhovor. Výsledky: Výsledky opakovaného výzkumu ukázaly posun ve využívání reklamních ploch v házenká ských halách. Získaná data byla porovnána s možnostmi vybrané haly. Výstupem byl návrh reklamní koncepce odpovídající možnostem haly a finan ním možnostem oddílu. Klí ová slova: házená, sportovní hala, reklama, sportovní reklama, reklamní koncepce,Title: Proposal of advertising concept for sport hall TJ Sokol Praha Vršovice Objectives: The main aim was to colect information about using advertising space in sport halls in top leagues in Czech republic and then build an advertising concept for sport hall TJ Sokol Praha Vršovice based on collected data. Methods: There were used both methods of analysis qualitative and quantitative - observation, document analysis, interview. Results: The results of a repeated analysis showed an advance in use of advertising space in handball sport halls. Collected data were compared to advertising space options of chosen sport hall. The result was advertising concept regarding to options of chosen sport hall and financial opportunities of team. Keywords: handball, sport hall, advertisement, sport advertisement, advertising concept
Keywords:
advertisement; advertising concept; handball; sport advertisement; sport hall; házená; reklama; reklamní koncepce; sportovní hala; sportovní reklama
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/82288