Název:
Nákupní tendence spotřebitelů kupujících fair-trade výrobky
Překlad názvu:
Purchasing Tendency of Consumers Buying Fair-Trade Products
Autoři:
Čerňanská, Marie ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Nákupní tendence spotřebitelů kupujících fair-trade výrobky" zkoumá aspekty, které ovlivňují spotřebitelské chování při nakupování fair-trade výrobků. Práce je založena na kombinaci dvou výzkumných metod - sekundární analýzy dat a metody polostrukurovaného rozhovoru. Sekundární výzkum využívá dat z šetření zaměřeného na nákup, preference a postoje v oblasti fair-trade, které bylo realizované Institutem evaluací a sociálních analýz (INESAN). Kvantitativní část práce je rozdělena do dvou pasáží. První pasáž se zaměřuje na hledání aspektů, které u spotřebitelů mohou hrát roli při přednostním nákupu fair-trade výrobků. Druhá pasáž je zaměřena na samotný nákup. Zabývá se tím, do jaké míry spotřebitelé nákup fair-trade produktů plánují a na kolik je u nich tento nákup impulzivní. Kvalitativní část vychází z kvantitativního analýzy a detailněji se zaměřuje na zjištěná fakta. Práce dospívá k závěru, že nákup fair-trade výrobků je ovlivněn zejména sociálním aspektem, kvalitou, cenou, informovaností a dostupností fair-trade výrobků a že míra plánování záleží na dané situaci.The thesis "Purchasing tendency of consumers buying fair-trade products" examines aspects that influence consumer behaviour when buying fair-trade products. The thesis is based on a combination of two research methods - secondary data analysis and semi-structured interview. Secondary research uses data from a survey focused on the purchase, preferences and attitudes of fair-trade that was carried out by the Institute of evaluations and social analysis (INESAN). The quantitative part consist of two texts. The first part concentrates on finding aspects that can play a role in consumers' preference in purchasing fair-trade products. The second part concentrates on the purchase itself. It focuses on the extent to which consumers' purchase of fair- trade products is planned or impulsive. The qualitative part is based on quantitative analysis and focuses on established facts in detail. The thesis concludes that buying fair-trade products is influenced by social aspects, quality, price, availability and awareness of fair-trade products and the level of planning depends on the situation.
Klíčová slova:
fair-trade; fair-trade výrobky; impulzivní nakupování; impulzivní nákupní tendence; nákupní tendence; plánované nakupování; spotřební chování; consumer behaviour; fair-trade; fair-trade products; impulsive buying tendency; impulsive purchase; planned purchase; purchasing tendency