Název:
Loajalita zaměstnanců jako projev pracovní spokojenosti - psychologické aspekty zaměstnanecké loajality
Překlad názvu:
Employee loyalty as a manifestation of work satisfaction - psychological aspects of employee loyalty
Autoři:
Drnková, Veronika ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je teoreticky vymezit loajalitu zaměstnanců v širším kontextu a na základě empirické části popsat koncept loajality zaměstnanců. Pomocí využití teoretických poznatků, polostrukturovaných rozhovorů a kvalitativní metody tematické analýzy s prvky zakotvené teorie byla navržena koncepce loajality zaměstnanců. Koncepce odpovídá na výzkumné otázky, tedy formuluje teoretické vymezení loajality zaměstnanců, aspekty a důsledky loajality a možnosti ovlivňování loajality v rámci organizačních procesů. Teoretické zdroje a výsledky kvalitativní analýzy společně poskytují bližší náhled na vztah pracovní spokojenosti a loajality zaměstnanců. Ukázalo se, že pracovní spokojenost ovlivňuje vznik a udržení loajálního vztahu zaměstnance s organizací, ale také může být důsledkem loajálního vztahu. Mezi aspekty loajality zaměstnanců lze zařadit: osobnostní předpoklady a spokojenost, vzájemnost investic do vztahu, interpersonální důvěru, sdílení podobných hodnot a přesvědčení, zkušenosti, přání dobrého, morální podstatu, vyjasněná očekávání a mapování jejich případných změn z obou stran, znalost vzájemných cílů, ochotu nadřadit společný cíl nad cíl vlastní, odpovědnost vůči společným cílům, oboustrannou víru ve vztah, určitou formu společného vlastnictví, vzájemnou důvěru, podporu a zpětnou...The main aim of this thesis is defining employee loyalty in its entirety and describing the concept of employee loyalty based on a qualitative research. The concept has been proposed by using theoretical knowledge, semi-structured interviews and qualitative method of thematic analysis with a partial process of grounded theory. The concept corresponds to the main research questions, and therefore formulates a theoretical definition of employee loyalty, loyalty aspects, and implications and possibilities of influencing loyalty within organizational processes. The results obtained illustrate the relationship between the job satisfaction and employee loyalty. The job satisfaction affects building and maintenance of a loyal employee relationship with the organization, but it could be also the consequence of such loyal relationship. The aspects of employee loyalty can include: personal skills, satisfaction, reciprocity of investments in the relationship, interpersonal trust, sharing of similar values and beliefs, experience, positive attitudes and desires, moral background, clear expectations and mapping of potential changes on both sides, knowledge of mutual goals, willingness to put common goals above individual ones, own responsibility towards common goals, mutual faith in the relationship, form of...
Klíčová slova:
loajalita zaměstnanců; pracovní postoje; pracovní spokojenost; Employee loyalty; Job attitudes; Job satisfaction