Original title:
Marketingový výzkum spokojenosti účastníků na Evropských firemních sportovních hrách v Praze 2013
Translated title:
Marketing research of the participant's satisfaction European Company Sport Games 2013 in Prague
Authors:
Švec, Jakub ; Voráček, Josef (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový výzkum spokojenosti účastníků na Evropských firemních sportovních hrách v Praze 2013 Cíle práce: Zjištění spokojenosti účastníků s Evropskými firemními sportovními hrami v roce 2013 v Praze. Na základě výsledků z výzkumu se udělá vyhodnocení her a budou navrženy možnosti na zlepšení. Metody: V práci je použita metoda kvantitativního marketingového výzkumu. Ke sběru primárních dat od účastníků Evropských firemních sportovních her v Praze je použito elektronické dotazování. Výsledky: Veškerá získaná data jsou sepsána v praktické části práce. Pro lepší přehlednost jsou výsledky v grafech a tabulkách a podrobně popsány. Celkově byli s akcí účastníci spokojeni, největší spokojenost byla s povodňovou komunikací a s ubytováním. Naopak nespokojeni byli s děním na Meeting Point. Výzkum také zjistil, na kterých sportovištích byly největší organizační a technické problémy. V závěrečné části jsou sepsány návrhy a doporučení na zlepšení. Klíčová slova: Marketing, marketingový výzkum, spokojenost zákazníka, sport, Evropské firemní sportovní hry, ECSG.Title: Marketing research of the participant's satisfaction European Company Sport Games 2013 in Prague Objectives: Finding out the participant's satisfaction with European Company Sport Games 2013 in Prague. On the basis of results will be done evaluation and will be proposed possibilities for improvement. Methods: In work uses quantitative marketing research. For the primary data collection from participants of European Company Sport Games in Prague is used electronic questioning. Results: All results are in the practical part. The results are in the graphs and tables and they are described in detail. The participants were generally satisfied with the event, the most with the flooding communication and accommodation. On the other side were dissatisfied with the event at Meeting Point. The research also find out at which sport facilities were the biggest organization and technical problems. At the end part is written the proposal and recommendation for improvement. Keywords: Marketing, marketing research, participant's satisfaction, sport, European Company Sport Games, ECSG.
Keywords:
ECSG; European Company Sport Games; Marketing; marketing research; participant's satisfaction; sport; ECSG; Evropské firemní sportovní hry; Marketing; marketingový výzkum; spokojenost zákazníka; sport
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/70707