Název:
Hodnocení chůze, běhu a hodu míčkem u předškolních dětí.
Překlad názvu:
Evaluation of walking, running and overarm throwing of preschool children
Autoři:
Králová, Klára ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce Hodnocení chůze, běhu a hodu míčkem u předškolních dětí. Cíle práce Cílem práce je zjistit a posoudit úroveň vybraných pohybových dovedností chůze, běhu a hodu míčkem u dětí předškolního věku v rozmezí od tří do šesti let. Pohybová úroveň bude zjišťována pomocí manuálů a metodik od Haywoodové. Během měření se zaměříme na genderové rozdíly v pohybové úrovni a rozdíly v pohybové úrovni mezi jednotlivými věkovými kategoriemi, tedy mezi 3 a 4letými a 5 a 6letými dětmi sledovaného souboru. Dílčím cílem je zjistit, zda lze manuály a metodiky výše uvedené autorky aplikovat u dětí předškolního věku a zároveň v českých podmínkách. Metodika práce Pohybová úroveň dětí předškolního věku byla zjišťována kvalitativně. Kvalitativní posouzení úrovně chůze, běhu a hodu míčkem bylo realizováno metodou pozorování. Pro záznam našeho pozorování jsme využili digitální videokameru, abychom pohyb mohli detailně zaznamenat a při analýze jednotlivých pohybů záběry zpomalit pro lepší vyhodnocení. Kamera byla staticky umístěna tak, aby zaznamenala pohyb z boku, zepředu a zezadu. Výsledky práce Celkově bylo hodnoceno 31 dětí z toho 18 chlapců 13 dívek. Zaznamenali jsme, e děti mají nejlépe osvojenou chůzi, protoe všech 31 dětí dosáhlo vyzrálé formy chůze. Dále jsme zjistili, e chlapci zvládají lepší úroveň...Title Evaluation of walking, running and overarm throwing of preschool children. Work objectives The thesis aim is to identify and assess the level of selected movement skills of walking, running and overarm throwing in preschool children from three to six years. Movement level will be determined using the manuals and methodologies written by Haywood. During the measurement, we will focus on gender differences in movement levels and movement differences between various age categories, thus between 3 - 4 and 5 - 6 years old children from the analyzed sample. The sub-objective is to determine whether manuals and methodologies, written by the mentioned author above, can be applied to preschool children in the Czech conditions. Methodology Physical level of preschool children was assessed qualitatively. Qualitative assessment of the walking, running and overarm throwing level was executed by observation. For a record of our observation, we used a digital camera, which enables more precise movement analysis by slow motion mode. The statically placed camera recorded movements from sides, front and back. Results 31 children including 18 boys and 13 girls were evaluated in overall. We have noticed that children acquire the walking best, because all 31 children reached the mature form of walking....
Klíčová slova:
běh; chůze; hod; motorický vývoj; předškolní věk; age; motor development; overarm throwing; preschool; running; walking