Název:
Role předškolního vzdělávání při práci s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Překlad názvu:
The role of preschool education by working with children from socioculturally disadvantaged environment
Autoři:
Šrejberová, Marcela ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce objasňuje roli, kterou hraje předškolní vzdělávání pro úspěšné zařazení sociokulturně znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část charakterizuje podmínky současného předškolního vzdělávání s ohledem na specifika rodin pocházejících ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Výzkumná část se zabývá zjišťováním názorů a postojů rodičů a pedagogických pracovníků na danou problematiku a sleduje pokroky v rozvoji dětí během výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole.This thesis clarifies the role that preschool education plays in the successful inclusion of culturally disadvantaged children into mainstream education. The theoretical part characterizes the conditions of present preschool education with regard to the specifics of families from socially and culturally disadvantaged backgrounds. The research part is aimed at identifying the views and attitudes of parents and teaching staff on the issue and monitoring the progress in the development of children during the educational process in kindergarten.
Klíčová slova:
mateřská škola; multikulturní vzdělávání; Předškolní vzdělávání; přípravná třída; sociokulturní znevýhodnění; kindergarten; multicultural education; preparatory class; Preschool education; social and cultural disadvantage