Název:
Aktuální otázky bilingvního vzdělávání v České republice a ve Velké Británii
Překlad názvu:
Current issues in bilingual education in the Czech Republic and Great Britain
Autoři:
Ksandrová, Daniela ;
Burešová, Karolína (vedoucí práce) ;
Běhalová, Andrea (oponent)
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze] [eng]
Cílem mé bakalářské práce bylo srovnání bilingvního vzdělávání v České republice a Velké Británii se zaměřením na Wales a Anglii. Aby mohlo být toto srovnání provedeno, bylo nutné se zaměřit nejprve na historii a současné trendy v evropské vzdělávací politice v oblasti jazykového a bilingvního vzdělávání, dále na historii a východiska bilingvního vzdělávání, na definici českého bilingvního vzdělávání na dvojjazyčných gymnáziích, vymezení britského vzdělávacího systému, vymezení britského bilingvního vzdělávání se zaměřením na Anglii a Wales a na srovnání českého a britského bilingvního vzdělávání. Přínosem mé práce je především to, že bylo provedeno šetření a srovnání aktuálního fenoménu bilingvního vzdělávání v mezinárodní dimenzi.
The main aim of my final thesis is the comparison of bilingual education in the Czech Republic and the United Kingdom, with the focus on Wales and England. Regarding to be able to make this comparison, I had to focus first on history as well as recent trends in European education policy in the field of language and bilingual education, as well as the history and basis of bilingual education, the definition of Czech bilingual education, defining the British education system, defining the British bilingual education with a focus on England and Wales and a comparison of Czech and British bilingual education. Contribution of my work is that the investigation was carried out and compared to the current phenomenon of bilingual education in the international dimension.
Klíčová slova:
Anglie;
bilingvismus;
bilingvní vzdělávání;
definice bilingvismu;
Evropská unie;
historie bilingvního vzdělávání;
historie britského vzdělávacího systému;
modely bilingvismu;
Národní akční plán pro bilingvní Wales;
Národní kurikulum Velké Británie;
rámcově vzdělávací program;
rámcově vzdělávací program pro dvojjazyčná gymnázia;
Velká Británie;
východiska bilingvního vzdělávání;
Wales;
Česká republika;
bilingual education;
bilingualism;
England;
European Union;
Framework Education Programme;
Framework Education Programme for bilingual secondary schools;
history of bilingual education;
models of bilingualism;
National Action plan for a bilingual Wales;
National Curriculum;
resources of bilingual education;
the Czech Republic;
the definition of bilingualism;
the history of the British education system;
the United Kingdom;
Wales
Instituce: Fakulty UK (VŠKP)
(
web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/67200
Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-336335
Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce