Název:
Využití powerpointových prezentací v hodinách HV
Překlad názvu:
Using of Powerpoint's Presentation in Music Education
Autoři:
Moravcová, Jolana ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá využitím powerpointových prezentací v hodinách hudební výchovy z pohledu učitele, na 2. stupni ZŠ a odpovídajících ročnících víceletých gymnázií v České republice. Teoretická část pojednává o zavádění informačních a komunikačních technologií (ICT) do škol, důležitosti a využití interdisciplinárních vztahů ve výuce při používání ICT a o vizualizaci, jakožto o jednom z úspěšných moderních trendů v pedagogice, spojeném právě s novými technologiemi. Část praktickou tvoří modelové příklady powerpointových prezentací, vytvořené na základě vybraného učiva z učebnic pro 2. stupeň ZŠ a SŠ s návrhy na praktické využití v hodině hudební výchovy. Součástí práce jsou vytvořené powerpointové prezentace na DVD. klíčová slova: PowerPoint, prezentace, ICT, integrace, vizualizace, hudební výchova, interdisciplinární komunikaceThe master's thesis is about the using of PowerPoint presentations in music teaching from the viewpoint of the teacher at lower secondary schools in the Czech Republic. The theoretical part deals with implementation of ICT into schools, the importance and usage of interdisciplinary relations in tuition using ICT and about visualization as one of the successful modern trends in pedagogy linked with new technologies. In the practical part are examples of PowerPoint presentations made on the basis of curriculum selected from class-books for secondary school with proposals for practical use in music class. As a part of this thesis is the DVD with the created PowerPoint presentations. Key words: PowerPoint, presentation, ICT, visualisation, music class, interdisciplinary communication
Klíčová slova:
hudební výchova; ICT; integrace; interdisciplinární komunikace; PowerPoint; prezentace; vizualizace; ICT; integration; interdisciplinary communication; music class; PowerPoint; presentation; visualisation