Název:
Francouzské dějiny jako symbolický rámec pro výuku francouzské gramatiky
Překlad názvu:
French history as a symbolic frame for teaching french grammar.
Autoři:
Novák, Jaroslav ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Anotační list Název diplomové práce: Francouzské dějiny jako symbolický rámec pro výuku francouzské gramatiky Klíčová slova: komiks, metody výuky jazyků, dějiny, francouzské dějiny, francouzská gramatika, mezipředmětové vztahy, CLIL, učebnice francouzského jazyka, ŠVP, RVP Abstrakt: Práce se zabývá tvorbou komiksu o francouzských dějinách, který by byl zároveň využitelný pro výuku francouzské gramatiky. Cílem práce je ověření, zda lze během výuky kombinovat dva vzdělávací obory z různých vzdělávacích oblastí. V teoretické části se zabývá dějinami komiksu, komiksem jako didaktickým textem a jeho využitelností ve výuce. Dále je rozebrán komiks z hlediska jednotlivých výukových metod cizího jazyka. V práci naleznete dosti obsáhlou rešerši učebnic francouzského jazyka z hlediska práce s obrazovým materiálem a komiksem. V praktické části práce zachycuje průběh tvorby a výsledky testování pěti autorských komiksů společně s pracovními gramatickými listy a pracovními listy dějepisnými.Title of the thesis: French history as a symbolic frame for teaching french grammar. Keywords: comic, foreign language teaching methods, history, french history, french grammar, interdisciplinary teaching, CLIL, french textbooks, School education programme, Framework education programme for elementary education Abstract: This thesis deals with the creation of comics about French history, which would also be useful for the teaching of French grammar. The aim is to verify whether during lessons we can combine two educational programs from various educational fields. In theoretical part we explore history of the comics. We discuss comic as a didactic text and its utility in teaching. The work desribes comics through the different foreign language teaching methods. In the work we can found fairly extensive research of the French language textbooks in terms of working with images and comic books. In the practical part of the work we describe the process of creating and testing of the five author's comics with grammar and history worksheets.